Nekromanti Mouse Guard!

Storuggla

Champion
Jättesöt serie! Med möss! Med svärd! Som i första numret (det enda jag läst) fajtas mot elaka monster (som en orm!) Arrrgh!
När kommer rollspelet?

Storuggla, övermannad av söthet

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mycket sött!

Men hur kom du över första numret? Såg att samtliga säljs här (tillsammans med Artesia) för en ganska billig penning. Vad är det för format på serien, 24 sidor känns ju ganska tunt.

thark

Hero
Re: Mycket sött!

Standardiserad amerikansk "flimsy". 32 sidor varav en tredjedel reklam, glassigt papper, för >=$3. Ingen vettig människa går med på sådana priser. Vänta på samlingen. ("TPB: tba" står det visst.)

Storuggla

Champion

"Standardiserad amerikansk "flimsy". 32 sidor varav en tredjedel reklam, glassigt papper, för >=$3."

Och du har... fel. :gremlaugh:

Den är fyrkanting, alltså inte vanligt format, schysst papper och nu kommer det roliga: inte en enda sida reklam. Noll reklam. Null. Bara möss med svärd.

Storuggla, utan byxor är de också!

Storuggla

Champion

"Men hur kom du över första numret?"

Jag fick syn på det enda exet min serienasare ( denna butik ) hade inne mest av en slump. Tog upp den och bläddrade lite förstrött i den och utbrast sedan "Detta måste jag ha! Har du mer?".
Ren bonnröta alltså.

Storuggla, ibland har man det

thark

Hero

inte en enda sida reklam

Ja, för 24 sidor (enligt sidan) utan reklam blir ju så jäkla mycket mastigare än 32 sidor med en tredjedel reklam. ;-)

Storuggla

Champion

"Ja, för 24 sidor (enligt sidan) utan reklam blir ju så jäkla mycket mastigare än 32 sidor med en tredjedel reklam. ;-)"

Men hallå? Först säger du "Möhmöhmöhstandardjagärförtoppadnördsommåsterackanerpåalltsomärbrasomjaginteförstårmigpåmöhmöhmöhtrettiotvåsidorinklusivereklam!" och sen när du blir rättfärdigt motbevisad av min helt brillianta logik, så hängriper du till bitter dolkstötslegendlogik och smutskastning?

Det är 24 sidor utan reklam. Och ett annat format än standardserien. Så lägg ner dina preussiska försök till seriebombastik, här regerar fakta och empirism!

Storuggla, förstår inte var walle såg att man kunde köpa dem dock...

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, näää !
Det här var nog lite väl fluffigt för min del, om jag ska vara ärlig. Passar säkerlgien till kids & sådant. Men för min del så passar ja helt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Okej, jag hade fel

Man verkar inte kunna köpa dem ifrån den officiella hemsidan. Jag blev väl lurad av prisangivelserna.