Nekromanti .MOV issue iPhone relaterat

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Är det pågrund av att iPhone filmar i HD som det hackar så man drar över filmerna på PC? Eller är det nåt annat? Helt värdelöst ju, då får man ju fortsätta filma med sin DV kamera för att kunna spara filmerna nånstans. Jag vill ha skiten på hårddisk. Utan hack!

Att det ALLTID ska vara så svårt med film och data.

Jarl

Hero
Niklas73 said:
Är det pågrund av att iPhone filmar i HD som det hackar så man drar över filmerna på PC?
Det är väl inte svårt? Låter bara som din dator är väldigt gammal bara. Två lösningar på ditt problem: antingen uppgraderar du datorn eller så konverterar du ner filmerna till ett format datorn klarar (tar lång tid dock).

Edit: ett tredje alternativ kan ju vara att hitta en app som filmar i lägre kvalité, det är nog det smidigaste.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jo det är alltid svårt. Det är aldrig drag and drop med film och filmformat och redigering. Det här trodde jag kunde va rätt lätt. Känner du till nån bra konverterare för det här?

Är det typ en mov to avi converter som kan va lämplig? Eller är det ett HD relaterat problem? Får testa...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Ooo, det var länge sen jag kollade dess prestanda men den är väl 3-4 år gammal och har börjat bli rätt långsam. Ja jag hör hur det låter.

ripperdoc

Myrmidon
Om du har en iPhone 4 eller 4S så är problemet att de filmar i mycket hög upplösning som en gammal dator inte orkar med (ironiskt att din telefon pallar mer än din dator...). Jag har samma problem på en 3 år gammal Mac!

Dra ner upplösningen med hjälp av en annan film-app, eller konvertera ner filmerna. Du behöver inte ändra formatet - det har förmodligen inget med saken att göra och kommer sannolikt sänka kvaliteten mer än nödvändigt!

Du har dock rätt att filmkonvertering är ett mycket luddigt område med massor av usla shareware-program och motsvarande. Om du har en Mac är det möjligt att du kan göra det direkt med ditt Quicktime, se här (du behöver ändra image size eller resolution till något lägre). Du kan också testa Handbrake (googla) som är ett kompetent program för detta med mer eller mindre drag-n-drop.