Nekromanti Multimijonären

BrickuS

Veteran
Hmm, är det bara en pesonlig åsikt eller har man inte lite väl mycket pengar i Neotech 2? Framförallt från början där en sketen liten gängsnubbe kan kunna köpa en ny bil och betala kontant... Är det jag som är dum, är grejerna lite obalanserade i pris eller har man helt enkelt lite för mycket pengar? (vi brukar ibland t.o.m. stryka en nolla i slutet)

Fundering nummer två är hur bundna ni andra är vid reglerna... personen som brukar vara SL när vi spelar kör mycket "på känn" (tolka det inte fel) och har dragit ned lite på räknandet för att spelet ska flyta på bra... verkar det som en bra idé?

Duddmannen

Hero
Multimiljonärer!

Jo, du har nog rätt i att man ibland kan få ruskigt mycket med pengar i Neotech, men oftast hänger ju det på att man skall slå Ob-slag för inkomsten. Detta har ju en tendens att springa iväg en bit när man minst anar det. Jag tycker att ni gör rätt som strycker pengar ibland, men anser nog att man skulle göra om systemet i grunden för att SLIPPA stryka. Gör om alla Ob3T6-slag för inkomst till 3T6, eller varför inte ett fast värde (typ 11).

Angående fundering nummer två:
Det är bra att köra på känsla, så länge känslan är balanserad mellan spelarna och mellan spelare och spelledare.

Go for it, dudes!

WolmerX

Warrior
Har egan erfarenheter att det alltid är en i varje gäng som är multimiljonär. De andra brukar dock vara ganska fattiga/images/icons/dragon.gif.
Angående improviseringen.. Jepp, när jag lirar improviserar jag friskt. Jag delar ut skråmor och sjujäkla skador till höger och vänster men extraskador orkar jag bara inte slå/images/icons/wink.gif