Nekromanti multiplayer sökes

Snow

Swashbuckler
Tjena!

Vi ska äntligen ha en liten datorspelskväll på jobbet... :gremsmile:
Frågan är vad vi ska spela. Vi har allt från gamla rävar som kan allt och gärna spelar nytt, till kompletta nybörjare som helst spelar ms röj eller liknande.

Har ni något tips på en multiplayerspel (som gärna funkar på mac också)? Hyfsat lätt att komma in i ska det vara (Supreme commander och Total war-serien går bort). Det bör vara ganska korta rundor så att man hinner komma in i spelet och kan spela någon meningsfull runda (civ går bort). Grafiken bör inte vara så avancerad.

Jag funderade på freeciv men det tar nog för lång tid.

Snow

Swashbuckler
Re: Heroes of Might & Magic III? [NT]

Roligt... men jag tror att det är för svårt för nybörjare.

Just nu funderar vi på OpenLiero. Gratis och funkar lika bra på mac och PC. Gott om action och passar med öl. Dessutom är detta ett spel som den värsta nybörjaren faktiskt spelat.

Marukusu

Hero
Re: Heroes of Might & Magic III? [NT]

Ah, Liero såklart - nu kände jag nostalgin svämma över mig.
Då kanske man kan föreslå "Achtung, Die Kurve!" också. :gremtongue:

Marhulken

Veteran
Quake?

Tidernas bästa multiplayerspel, inget snack om saken! (Bästa spel alla kategorier också kanske?) Grafiken är inte avancerad alls (nuförtiden), lätt att komma igång med (men riktigt svårt att ta sig upp till elitnivå), snabba rundor (går ju att ställa in, samt att man dör ca var 10:e sekund).

Med ezQuake är det oerhört lätt att komma igång.

Wilmer

Hero
Starcraft funkar till Mac. Tyvärr är skillnaden mellan nybörjare och hyfsade spelare enorm och matcherna brukar bli rätt stillastående mellan en massa noobs.

http://www.soldat.pl/ är annars ett spel som ligger mig varmt och hjärtat. I stort sett sidscrollande CS/Quake med massor av blod och attityd. Kör på realism-läget, annars är vapenbalansen fuckad. Slåss med motorsågar, kasta knivar, dubbla deagles, allt är i stort sett tufft. Litet, gratis och resurslätt också.

Snow

Swashbuckler
Re: Quake?

Marhulken said:
Tidernas bästa multiplayerspel, inget snack om saken! (Bästa spel alla kategorier också kanske?) Grafiken är inte avancerad alls (nuförtiden), lätt att komma igång med (men riktigt svårt att ta sig upp till elitnivå), snabba rundor (går ju att ställa in, samt att man dör ca var 10:e sekund).

Med ezQuake är det oerhört lätt att komma igång.
Ja, kanske blir det något i denna stilen, iallafall en del av tiden.

/M

Snow

Swashbuckler
starcraft hade jag jättegärna kört. Men det är nog lite svårt att få tag på med kort varsel kanske...

Snow

Swashbuckler
Vi försökte faktiskt med starcraft men det var lögn i helvete att få det att fungera i vårt nätverk. :gremsmile: