Nekromanti Mundana är ett ställe fullt av rasister!

EREDON

Veteran
Så gott som alla i Mundana går emot dom som är annorlunda och det tycker jag är väldigt rasistiskt!
Titta bara på daak snubbarna eller alverna och dvärgarna.
Dvärgarna muckar med alverna för dom är långa och alverna muckar med dvärgarna för dom är så korta.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] RELEASE THE EVIL </font></td></tr></table> :gremlaugh:

soda_UBBT

Warrior
Absolut! Om vi i vår 'upplysta' tid fortfarande inte utrotat rasismen (men en ras fast i olika pigmentnyanser), vad tror du då en mindre upplyst värld med massa raser har för hopp??

Det tråkigaste är att NG inte har tagit fasta på de, för mig, naturliga spänningarna mellan alver och människor!! Det känns som att alver&dvärgar borde vara de sista att komma i konflikt....

Ilion

Veteran
Men alver och människor kommer inte bra överens.

Om jag inte minns fel så tittar man ständigt och jämnt snett på alver från människornas sida. Alverna kan ju heller inte skryta med att se förstående på människorna. De ser ju ner på de ociviliserade männiksorna som breder ut sig som myror i mundna och tränger in dem allt djupare i sina skogar. En alv som kommer till en vanlig stad i Asharien kan nog komma att höra ord som Spetsöra skrikande efter sig av våghalsiga bönder.

Sedan är väl det klart att Mundana är rasistikt, det är vår väld med, minst lika mycket som mundana och vi har inte en olika raser som sagt var. Utan en och samma med bara smärre olikheter i utseende.

Känner bara att det hela är en självfallenhet i det stora hela. Dessutom så är bildningen i mundana på medeltidsnivå fast det är svårt att jämnföra. Det är just rädslan för det okända som bildar rasism. Att vara uppvuxen med berättelser om hur hemska ett folkslag är.

Alven_Valdir

Veteran
men det hade ju inte varit lika roligt om inte folk
hade tittar ner på varandra för då hade allt varit harmoni och fred..och det är lättare att spela en roll om man tycker illa om vissa personer..

rasismen i eon:väldigt bra
Rasismen i verkligheten:skit skit skit

EREDON

Veteran
Det spelar egentligen ingen roll för jag tänker bli mörkrets furste och förgöra hela Mundana ändå så det gör inget att folk är rasister.
Må Lucifer skänka forumet en mörk kraft.
Jag glömde nästan att säga att Lucifer har planerat att krossa daak och döda hans trogna mannar.

Phelan

Hero
"Åsså, åsså, åsså SEEEENNN, så tar jag ALLA leksaker från de andra barnen och, och, och sen får INGEN göra något i MIN sandlåda om inte JAG tillåter det!!"

- Phelan, plågas av den låga nivån

Man Mountainman

Storsvagåret
Alltså, menar du att mundana är en rasistisk *värld* (det finns rasistiska tendenser inom världen) så okej. Den är rasistisk. Now what? Tål du inte att spela i världar där rasism förekommer?

Menar du att Mundana är en rasistisk *produkt* (produkten som sådan framhäver skaparnas rasistiska åsikter)? Näppeligen! Skaparna uttalar ju inga sympatier för den rasism som förekommer i deras värld.

Xzarjo

Warrior
LOL!! [OT]

Ursäkta men det var det roligaste jag läst på år och dagar! Skrattade i timmar! Jag ska helt klart sätta dom i ram. :gremlaugh:

Mvh En vätte som har svårt att andas för han skrattar så mycket

Ilion

Veteran
Re: SFFS

GAAAAA!!! Jag sitter och försöker allt vad jag kan hitta på nåt sätt att klämma åt denna trångsynta och högst världsförvridna person. Men sedan inser jag hur synd det är om personen och att hon antagligen har högst 10 personer som tycker om henne. Den jag lider med är hennes son på 14 år som gråter tillsammans med sin uppenbart psykiskt defekta mamma. Han kan inte ha det lätt i skolan om han gråter åt att våld beskrivs i böcker. Han har antagligen inte fått en uppväxt där man kan kan skilja på verjlighet och fantasi.

Näää, hur tragiskt är inte detta? Hurre jävlar, jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Jag blir bara grymt förbannad att amn kan vara så trångsynt!

Storuggla

Champion

GAAAAA!!! Jag sitter och försöker allt vad jag kan hitta på nåt sätt att klämma åt denna trångsynta och högst världsförvridna person. Men sedan inser jag hur synd det är om personen och att hon antagligen har högst 10 personer som tycker om henne. Den jag lider med är hennes son på 14 år som gråter tillsammans med sin uppenbart psykiskt defekta mamma. Han kan inte ha det lätt i skolan om han gråter åt att våld beskrivs i böcker. Han har antagligen inte fått en uppväxt där man kan kan skilja på verjlighet och fantasi.

Näää, hur tragiskt är inte detta? Hurre jävlar, jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Jag blir bara grymt förbannad att amn kan vara så trångsynt!
...du vet om att det är en skämtsida va? Så att du inte eldar upp dig helt i onödan? ^_^;

Storuggla, delar med sig av sin visdom

nicole

Warrior

Svensk-finska församlingen i Sundsvall existerar inte, och tur är väl det.

Jag tror att de flesta inom kyrkan är positiva till rollspel och de som inte är det tänker jag omvända medelst drake, troll, magi och en och annan bön.

Fahnen

Swordsman

Det finns säkert personer där som tycker att tolkien leder barn till sattan etc. Och visst är det så att vi rollspelare brukar offra getter och andra djur på spelmötena :gremwink:, istället för att ha kul.

Det var bland det roligaste jag läst!

Hoppas alla fattar att det inte var seriöst.

Ilion

Veteran

Ahhh, skönt, jag var riktigt orolig ett tag=) Men det är väl inte fel att elda upp sig mot antirollspelister! nu skulle jag kunna hålla tal i riksdagen om rollspel=)

Jag får rikta mig mot de som skrev De övergivnas arme! för den är väl inte falsk enligt alla rykten jag hört=)

*börjar putsa slagsvärdet hemma o småle åt dagdrömmeri*

Storuggla

Champion

"Men det är väl inte fel att elda upp sig mot antirollspelister! nu skulle jag kunna hålla tal i riksdagen om rollspel=) "

Nja, det är inte fel att elda upp sig, men att ödlas krut på ett skämt är... ja.

"Jag får rikta mig mot de som skrev De övergivnas arme! för den är väl inte falsk enligt alla rykten jag hört=)"

Det vore något det, Piff och Puff glider fram och utropar att det är historiens längsta practical joke... :gremgrin:

Storuggla, undviker ekivoka signaturer

Slarn

Excentriker
Svidande kritik...

Inte nog med att spelen kräver deras själar i tribut, alla deras pengar går oftast till speltillverkarna eftersom att dessa är listiga nog att trycka upp supplement till sina rollspel. Supplement som krävs för att kunna spela, nya regler, nya raser etc. etc. En diabolisk strategi ifrån speltillverkarna som definitivt bevisar att dessa är Djävulens hantlangare.
En pik, Neo? :gremwink:

LeJonklev

Swordsman
Visst, mundana är rasistiskt som fasen. Inte så konstigt då de flesta rollspelskonsumenter vill ha blodiga konflikter och våld. Är så vitt jag vet bara jag som är intresserad av att ha snälla varelser som kommer överrens och äventyr om kärlek (fast jag har prackat på mina spelare ett par såna).

Sen borde det väl heta art-ism. Alver och dvärgar är väl olika arter kan tänkas.

/Johan