Nekromanti Mundana nytt

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Arbetet var jobbigt den kvällen utanför Tomtens verkstad där småtomtarna aktivt arbetade för att byta julklappsäckarna hos de återvändade tomtarna coh mata de magiska djuren innan de skickades iväg på nästa vända faktum var att småtomtarna var så upptagna av de förberendande arbetet inför Tirakernas tomte att de inte såg de smygande skepnaderna som sakta smög sig fram med vapen i händerna....

Har någon stuligt en av Tomtarnas vagnar för över allt i mundana försvinner värdesaker någon med förmåga att plundra de rikaste eller de fattigaste härjar och plundrar kan inte någon stoppa honom..


JulTomtarnas råd söker hjälp Tirakernas Jultomte ( han som ger presenter till snälla tirakbarn ) har blivgt svårt misshandlad och Dvärgarnas Jultomte är otrösterlig i rädslans att hans vän kommer dö Mundanas Jultomtar behöver hjälp av några hjältar och planerar att avslöja sin Existens för Vuxna hjältar ( normalt så kommer bara barn ihåg att de verkligen existerar.. )
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Aaa försent Marcus jag har tagit en kurs i svenska A, B, C ,,
Sen har jag tagit Engelska A, B, C,
Och tyska A ( bara två terminer )

Vidare kurser ingår bland annat Populärliteratur kurs på Universitets nivå.. och andra roliga kurser..
Min oförmåga att stava korrekt vilket din bristande fantasi inte kunde föreställe sig har inte med att göra hurvud jag är bildad eller obildad utan med att jag har Dyslexia skrivsvårigheter..
( plus att jag var trött när jag skrev texten. ) /images/icons/cool.gif

Alla som har förmågan att hitta i ett lexikon kan blädra upp dyslexia vilket jag mistänker att du kommer göra Marcus och i sådana fall står det läs och skrivsvårigheter
VI som är mer avacerade kan blädra upp dyslexia i biblioteket de har böcker om sådana saker expert böcker på ungefär 300 sidor allt om psykiska fysiksa orsaker och effekten av att ha dyslexia...
För att förenkla kan man lugnt förklara...
Det finns MÅNGA många olika orsaker till dyslexia den form jag har är en lätt skrivsvårighet som kan döljas genom träning något jag äntligen har fått.. ( Först när jag uppnåde den respekterade åldern av 24 diagnosterades min skrivsvårighet och jag fick på börja min träning nu är jag 26. som inte är klar än jag har många år av dåliga vanor att träna bort. )
I vilket fall den dyslexia jag har gör att jag läser hela ord som en enhet som en bild..
En normal männsika DU läser ett ord bokstav för bokstav och sätter ihop ordet automatiskt till ett ORD.
JAG Ej normal människa läser hela ordet som ETT ORD. ( Där DU läser en bokstav läser jag ETT ORD )
Denna förmåga gör att jag läser fort och har dålig vana att SE hur ord stavas.
( Robert Jordan bok 1-9 på mindre än 2 veckor allt på engelska och läste om varje bok 2 gånger )
Fördelen med min form av dyslexia är att man läser fortare än vad som är normalt men med lika hög läsförståelse som er normala
Nackdelen är att man stavar fel när man skriver och hitta var den elendiga PUNKT ska sitta kan vara jobbigt *suck*

Jag har förskoj skull även testat min förmåga till att förstå VAD jag läser.. ( MIN LÄSFÖRSTÅELSEFÖRMÅGA )
och den var HÖGRE än vad som är normalt..
Jag förstår mer av det jag läser än vad folk brukar göra..


Just ja Du Marcus du har en bra hemsida var stolt och ja lär dig att inte dömma folk allt förfort på HUR dom skriver Kungen den svenska kungen har Dyslexia och han har svårare problem än jag NÅGONSIN har haft.. <P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-12-31 23:29.</EM></FONT></P>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>JAG Ej normal människa läser hela ordet som ETT ORD.</I>

Att du inte är en normal människa tror jag inte kommer som en överraskning för någon, men det har nog mindre med dyslexin att göra... (-:

Det är för övrigt inte helt ovanligt att folk som jobbar i branschen är dyslektiska; det kräver bara att nån annan gör en ordentlig korrektur på det de har skrivit innan det publiceras.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ajjjj!

Dräpande, hatten!

åldern av 24
Det har jag funderat på en del i förtvivlan..
Hur gammal är du igentligen? Ibland verkar du vara 30, ibland 13..
(Inte illa ment, snarare positivt /images/icons/smile.gif, eller *ler* som det heter på hattiska..)



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ajjjj!

Min kropp har uppnått den respektabla åldern av 26 och i April så kommer jag bli 27 år *suck*...
/images/icons/cool.gif och jag tar inte någon som helst illa ment över att du kallar mig 13 år tvärt om.

Min personliga filosofi som jag lever efter säger att det finns inte några "Normala" människor bara "Onormla", "Absurda", "konstiga" och "unika"
Själv är jag Onormal eller Unik vilket är jag inte riktigt säker på jag skulle tippsa på att folk som vill vara snälla säger Unik folk som inte gillar mig säger Onormal vilket som jag blir inte sur.. *ler*
Och nu säger folk att det finns vissa normer i samhället som man ska leva efter då säger jag BEVISA och FÖRKLARA DOM !!! Ingen har lyckats..
Vidare anser jag att livet i stort är ett komiskt mistag så varför inte försöka skämta lite och ha skoj och att ge mer än vad man får i gott eller ont ge mer men börja alltid med att vara snäll..

Och varför i alla pungråttors namn vill någon vara "normal" ? VAd har en "Normal" person någonsin uträttat i sitt liv ? annat än 2,5 barn och sen dött. Alla uppfinnare konstnärer skådisar är folk som skiljer sig från mängden de är konstiga galna knäppa lustiga perversa ovanliga och helt absurda men de får jobbet gjort..

Leonardo da vinci,, Ordblind precis som jag han var knappast efter sin tid normer "normal"

Leonardu Di Caprio,, Knappast normal han är en talangfull inte bra men talang ful skådis DET är inte normalt..

Alfred Nobel,,,, *BOM BOM BOM i whant you in my* nä jag menar här har vi en kille som inte bara uppfinner lampor ( Karbon lampor ) åt gruvarbetare så de skulle slippa spränga huvudet av sig.. ( Gruvarbetarna hade upptäckt att olja gav ett smutsigt ljus och röken gjorde det svårt att se,, MEN genom att använda Nitroglycerin så fick de ett rent rökfritt ljus... Fast blev lampan för varm uj uj uj )
Sen uppfann denna smarta man Dynamiten i tron att det skulle spara ÄNNU mer liv... ( Det borde vara lag på att Uppfinnare måste läsa Filosofi )

Jag är en Filosof och filosofer tänker alltid
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Filosofi

Jag håller med! "Normal" är ett rätt dåligt ord igentligen.. Usch! Annan sak jag funderat över:
Ordet Nörd betyder igentligen "Person som intresserar sig väldigt mycket för något", inget att nedvärdera, tvärtom! Och föresten funderade jag också över viktigaste personer någonsin idag. Vem kom upp om inte DaVinci, en liten idol till mig.. /images/icons/smile.gif


En liten elaking i min klass håller jämnt på och tjatar om "Jaha! Alla utom Arvid!" eller "Varför säger du saker som inte ens du själv fattar?" (Bah, det är ju han som inte fattar!) Nåja, han håller jag på och förbereder en liten plan åt, hehe.. Nästa gång han säger
"Nej, Arvid ditt freak!"
så säger JAG: "Jasså? Ska vi SLÅSS om det? (Reser mig i mina fulla längd av 193 cm)
han säger: Ehh.. ööhh? Nej?
eller: Ah visst, kom igen då!
Och DÅ tar jag fram en liten plasttång och nyper i hans näsa!
Jag: Nyahaa! haha!
Han: Ajaj! Hjälp! Jag ska alltid respektera dig Arvid!


/Arvidos, också filosofisk som du ser!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: eh jaja

Jag önskar att alla kunde erkänna misstag lika lätt som du, marcus!

<font size=3>[color:green]/PEACE!</font color=green>
 
Top