Nekromanti Mundana

Jag undrar varför inget land i mundana har ockuperat marken väst och sydväst om Malásarsjön. Som det ser ut på mundanakartan så är ju det stället mycket bördigt...

Mvh Victor Palm

I'll be back

GrottrolletNaug

Swashbuckler
vart ligger...

Vars ligger Malásarsjön ? jag har lånat ut min karta så jag kan inte kolla själv :gremooo:

/Naug

Re: vart ligger...

Den ligger vid västländerna. Vad jag vet så är den mundanas största insjö.

Mvh Victor Palm

I'll be back

cernael

Warrior
Tja...de kanske inte lyckas/hittar dit/annat...

Tänk dig en försvarlig bunke arga tosher som var stam för sig försvarar sitt fädernesland... :gremgrin:

/Cernael san

swazze

Swordsman
Kan bero på att det är en bit och gå genom inte allt för trevliga områden(typ savann/stäpp hela vägen). Och försök nu inte påstå at det redan finns bostättning där och att de skulle kunna flytta dit. För de bosättningarna som finns där är väll i stort sett handelsstationer, och direkt överbefolkade är de nog inte heller. Dessutom är det en bra bit från havet och som alla vet så går all kontakt med omvärlden över havet.

Slopa handeln då! Gör som Ebhron; bygg upp ett imperium i fred som är självförsörjande medan alla andra länder krigar mot varanda! Sedan blir man typ mundanas mäktigaste land, eller?

Mvh Victor Palm

I'll be back

samiis

Warrior
om man nu kan hitta ett ställe där det finns rätt råvaror och sånt... Det kan ta ett tag att få ett sådant samhälle stabilt...

swazze

Swordsman
Och skaffa folk som är intresserade att bara jobba för sitt lands bästa. Det krävs ett par tusen sådana för att skapa ett sånt samhälle

SÄTT SPOILER PÅ DIAN INLÄGG [NT]

EDIT: Denna var till samiis. Inte mycket, men det är en spoiler i hans inlägg. Som jag råkade läsa.
Vafan, jag behöver inte L&H, det är bara att läsa igenom allt utan
på sig och man har en bra idé om vad som kommer iaf.

Carl Johan Ström

Swordsman
Djungler, krigiska tosher och annat elände...

Anledningen är att det bara finns djungler, krigiska tosher och annat elände...

MVH
CJS