Ymir
Liten kantbaron
I en av våra nuvarande kampanjer, långköraren om huset Cuvri'an i Legio Colonan, så har lång tid gått och vi är nu inne på 1517 sabrisk tideräkning. Med fem år har vi således passerat den officiella världsbilden. Vad jag vill säga är att det vore kul med någon slags text om vad som bör ha hänt i världen under de här åren- många saker i modulerna lär ju ha avslutats eller förändrats. Hur har det tex gått med Vrimzikiels upprorshär? Har Consaber och Soldarn fått några tronarvingar? Hur går det med inbördeskriget i Soldarn? Har någon betydelsefull person i världen dött och kanske fått sin post ersatt av någon annan? (Emerall av Duncreigh tex, verkar ju vara på upphällningen...), etc. Dylika saker vore helt enkelt rätt kul att få veta hur de skulle utvecklat sig i framtiden. Själv klarar jag egentligen rätt utmärkt av att styra händelseförloppet och världspolitiken, men jag tycker ändå att det vore rätt kul att få veta vad spelskaparna tänk sig skall hända, inte minst för mer fantasilösa forumanvändares skull (det verkar onekligen krylla av dem).
- Ymir, rätt dryg idag.
- Ymir, rätt dryg idag.