Nekromanti Mundanas språk

Mouja

Hero
Jag anser att Neogames borde slänga ut en modul i affärerna kallad typ 'Mundanas Språk' som borde innehålla typ allt som Felya som står på deras sida samt lite mer inom dvärgarnas språk (fler glosor och så)... även lite om skrift (som i Consaber modulen står det om Thalaskisk skrift)... och om språkens utveckling och sånt.. det skulle vara hemskt kuligt att veta

Krille

Super Moderator
"Jag anser att Neogames borde slänga ut en modul i affärerna kallad typ 'Mundanas Språk' som borde innehålla typ allt som Felya som står på deras sida samt lite mer inom dvärgarnas språk (fler glosor och så)... även lite om skrift (som i Consaber modulen står det om Thalaskisk skrift)... och om språkens utveckling och sånt.. det skulle vara hemskt kuligt att veta"

Jag håller med - det vore kul att ha.

Dessvärre tror jag inte att den skulle sälja i särskilt stor utsträckning, så därför tror jag inte att den skulle bli verklighet.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
... å en om Mundansk historia...

Fast jag tror inte att någon av dem skulle sälja så bra.

(fast jag hade utan tvekan köpt en Mundansk jordglob! :gremsmile:)

Mouja

Hero
" Dessvärre tror jag inte att den skulle sälja i särskilt stor utsträckning, så därför tror jag inte att den skulle bli verklighet. "

Det måste jag (tyvärr) hålla med om... :gremfrown:

Mouja

Hero
Mundansk Jordglob [Lite av L&H spoiler]

Hmm... 'Mundansk jordglob'.. vem hade INTE köpt en sådan (bara för att) ???

Men sedan har vi det där med "Mundanas baksida".... ett litet problem.. men det skulle säkert gå att fiska :gremwink:

Så är det nog ja... Själv är jag inte ett dugg intresserad av språken (hoppar ibland över språkkapitlet i moduler, för att läsa det senare förstås, om jag blir utråkad). Men jag skulle köpt modulen ändå, för att det är ett tillbehör till Eon. Annars skulle man ju kunna ha ett appendix med en massa språk i atlas-boxen, eller nåt...

Mvh Victor Palm

I'll be back

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Mundansk Jordglob [Lite av L&H spoiler]

Tja, med tanke på att den säkerligen skulle kosta uppåt 1'000-2'000+ så tror jag inte ens att jag - The Eon-Nörd - hade köpt den.

Men jag hade tänkt tanken... :gremblush:

Vad menar du med Mundanas baksida...?

*måste plöja L&H en gång till*

Helmgast
Det vore väl utmärkt att ha med det i Encyklopedien, tillsammans med räknesystem och lite historia. En lite av varje-bok som alla vill ha!

Mouja

Hero
Re: Mundansk Jordglob [Lite av L&H spoiler]

Vad menar du med Mundanas baksida...?

Jag har inte L&H här just nu... men jag läste i den om Mundanas baksida.. kommer inte ihåg vart men men i L&H är det iaf