Lite saker ang munkar och deras AC, i playersguide står det att de är mästare på att undvika och närstrid. Visst deras närstrid är mycket bra men AC:n suger. Spelar nu en munk i en kampanj som har+2 dex och +2 wis vilket ger en total AC på 14... Jippie... Så fort man kommer in i en strid åker man på så mycket rådäng att det inte är värt att hänga i julgranen ens. Visste på lvl 6 får de +1 i AC för att senare få yttligare +1 några levels högre upp 8 eller 9 tror jag, minns inte. Vilket gör att på level 6 har jag en AC på imponerande 15 menas mina färdkamrater har en AC på 19-21 och ligger på samma lvl som jag.
Munken är en bra karaktär men deras AC är icke balanserad. Är det någon mer av er som lagt märke till denna fatala miss... Om man inte har minns +4 +3 är man inget att ha som munk då de flesta träffar dig på en halvmiss annars. en stor miss i regelsystemet. Visst man kan klassa men en pure munk är inte värt mycket.
Thats all from me folks....
Munken är en bra karaktär men deras AC är icke balanserad. Är det någon mer av er som lagt märke till denna fatala miss... Om man inte har minns +4 +3 är man inget att ha som munk då de flesta träffar dig på en halvmiss annars. en stor miss i regelsystemet. Visst man kan klassa men en pure munk är inte värt mycket.
Thats all from me folks....