Nekromanti Murder in midsommer

Rickard

Urverk speldesign
Har du ingenting för dig i sommar så ställer jag till med fest i sommarstugan till midsommar som kommer nästa vecka på fredag. Det kommer att vara bad, sång, grill och dricka. Parkerings- och sovplats är det inga problem med.

Förr om åren brukar jag har kräftfester där det kommit forumiter ända från Malmö till Umeå. Just nu är det ett gäng med nördar som jag bjudit in, så jag tänkte "Varför inte lite rollspelare också?". :gremsmile:

Plats: Simonstorp, väg 55 mellan Norrköping och Katrineholm. Länk till karta
Tid: klockan 15.00, fredagen 22:e

Partners, egna vänner, djur och barn är också välkomna. Buss 430 går 23.55 till Norrköping på fredagen för de som är boende i Norrköping.

/Han som mest har haft trettio personer på sina fester

rjonas

Hero
Vad mer behövs: mat, dryck och ett glatt humör? –Jag undersöker mina möjligheter för deltagande.
Traditionellt brukar jag fira midsommar med stora familjen men iår är jag gräsänkling så då passar det att låta päronen vila likaså.

Rickard

Urverk speldesign
Vad mer behövs: mat, dryck och ett glatt humör?
Det låter som ett perfekt recept på en lyckad fest. :gremsmile: Jag kommer att handla tilltugg så det behöver du inte bekymra dig om. Kommer nog också göra en större sallad om du har lust att ta av den.

/Han som kan säga att det är ok att släpa med sig en vän som får ta med sig en vän, bara Han får reda på det

rjonas

Hero
Jag ska kolla om jag har nåt ålbete att släpa med. Jag kommer att häftklamra dig på en tavla.

G

Guest

Guest
Fräckt! Jag kanske kommer - det var inte så farligt dyrt att ta sig ner. Ska fundera på det ett slag till.

gizmo

temporary sunshine
Han said:
med sjötomt
och mosquitos.

EDIT: haha, hitta har fyra stycken Simonstorp mellan Norrköping och Katrineholm :gremsmile:. Iaf i svag resolution.

Rickard

Urverk speldesign
Uppdatering
(ändring) Angående sista buss, så dubbelkollade en kompis i busstidtabellen (pdf) och den sade att sista bussen gick 18.25 in till stan på fredagen och sedan en buss 08.05 på lördagen. Teh suxxors.

Sök på http://ostgotatrafiken.se/ från Norrköping resecentrum till Simonstorp skola för att få busslinje 430. Den senaste ut till Simonstorp på fredagen går 14.55.

Jag har två liter sprit om någon vill köpa in sig på det det. Kommer att köpa groggvirke. Jag kommer även göra en större sallad så det behöver folk inte ta med sig. Funderar på att blanda in potatissallad i den också.

Det finns tre grillar och de blir igångsatta vid 19.00. De som anländer tidigt kan eventuellt käka något med mig innan vi grillar.

Just nu är det runt tio personer som dyker upp. Jag har fått ett "kanske" från fyra forumiter.

Om du vill lyssna på någon speciell musik, så ta med dig en usb-sticka då jag har en laptop på den inglasade uteplatsen där vi ska sitta. Jag har även Spotify på datorn.

/Han som själv inte vet vad han ska grilla för kött

!Paxen

Swashbuckler
Hur mycket ska man betala för att köpa in sig för sprit? Kommer att ha med mig ett par öl, men det kan ju vara bra att ha back-up.

Rickard

Urverk speldesign
!Paxen said:
Hur mycket ska man betala för att köpa in sig för sprit? Kommer att ha med mig ett par öl, men det kan ju vara bra att ha back-up.
En femtiolapp, tänkte jag.

/Han som ska börja reda ut sovplatser idag

Rickard

Urverk speldesign
rjonas said:
Jag är fortsatt på. Ska bli kul. :gremsmile:
Oh, jättekul. :gremsmile: Och bra att du sade till för säkerhets skull. Vi kommer att bli drygt femton personer som det ser ut nu. Det är jag och Paxen som är de enda forumiterna. Resten är gamla klasskompisar och deras polare med respektive.

/Han som hoppas på bra väder så att vi kan sitta ute

!Paxen

Swashbuckler
överlevde midsommar

Det var ju riktigt trevligt och måste göras om. inte så mycket lekar men det behövdes verkligen inte, skitbra dynamik och trevligt folk.

rjonas

Hero
Re: överlevde midsommar

!Paxen said:
Det var ju riktigt trevligt och måste göras om. inte så mycket lekar men det behövdes verkligen inte, skitbra dynamik och trevligt folk.
Verkligen! Stort tack för en bra skiva.

Rickard

Urverk speldesign
Re: överlevde midsommar

rjonas said:
!Paxen said:
Verkligen! Stort tack för en bra skiva.
Tackar att ni dök upp. Det var trevligt att sitta och snacka lite skit. :gremsmile: Får dra ihop för spel någon dag.

/Han som föredrar sprit framför lekar