Metal + Fantasy = sant
Alltså, jag har faktiskt lite dåligt samvete för det här.
Hårdrockare har ju i alla tider älskat fantasygenren och tittar man på låttitlarna från vilken heavy metal-artist som helst så ser man ju en räcka av Tolkien- och Moorcockreferenser. Deras scenshower är fulla med slott och drakar, och även när fantasy var det töntigaste som fanns (innan Peter Jackson bad om att få halva frankrikes BNP för att göra nåra rullar) så fortsatte de att stolt visa upp sina Elrictatueringar och drömma om att nån gång bli mäktiga nog att visa sig jämstarka självaste Red Sonja i en envig...
Rollspelare är däremot mest en samling naturvetare som lyssnar på Front Line Assembly och Daft Punk. Rätta mig gärna om jag har fel, men nästan alla rollspelare jag träffat har varit mer inne på techno eller hip hop än hårdrock. Borde vi inte "ge tillbaka" något?
Man borde göra ett riktigt hårdrocksrollspel (där vem som helst kan bli drakryttare och samla på sig übermäktiga förtrollade svärd och gå i närkamp med barmstarka demondrottningar) och lira lite sköna Yngwie Malmsteen-riff på spelmötena...
Det är ju faktiskt djävligt kewl musik att utföra hjältemod till.
/Rising
(som lyssnar på White stripes, Dynamo Chapel, Le Tigre, Looptroop, Sagor & Swing och Doktor Kosmos för tillfället)