Nekromanti Musik i Eon

Big Marco

Läskig
Jag vill slå ett slag och rekommendera ett sountrack som i mitt tycke är fullständigt optimalt för Eon-spel - Gladiator av Hans Zimmer (The Rock, Broken Arrow) och Lisa Gerrard (Dead Can Dance).

Det har spänning, action, lugna partier och ett genomgående tema som gör att det känns som äkta kampanjspel.

Och gillar man Holst - The Planets som gillar man garanterat spår 3 (The Battle), eftersom herr Zimmer tydligen har låtit sig inspireras rejält av sin landsman och främst dennes Mars, The Bringer of War.

Det var allt för mig denna gång.

-Marco Behrmann

Dranvar

Veteran
Re: Tack för tipset.

Bra tips och jag kan väl passa pa att ge nagra exempel oxa,
"Les voix des Cathedral" kyrko musik och körer, dennna skiva kan vara lite svar att fa tag i eftersom den är fransk men det är EMI som har den sa prova.
Den funkar riktigt bra, och skulle du äga PC spelet Alien vs Predator sa kan du ta och stoppa in skivan i cd spelaren och spela av alien latarna eftersom de är riktigt bra ifall du vill ha en lite mer psykologisk musik genre.

Jag kom, jag segrade och förlorade sedan allt pa ett parti poker.

Kullendorff

Warrior
Jo tack

Ända sen soundtracket släpptes så har vi haft den CD'n på repeat.
Den ÄR förbenat bra men efter typ 300 speltimmar så tröttnar man lite på all storslagenhet ...
;]

Nu när vi snackar stämmningsmusik kan jag nämna att Enya har gett ut en ny skiva, förträfflig för fantasy.

MvH
Kullendorff
*inte så pigg*

Ezping Orm

Hero
Musik till Eon

Jag skulle vilja säga att soundtracket till Twin Peaks passar perfekt till Eon.. särskilt när det är kusligheter pågång.
Annan musik som passar bra till eon är Jethro Tull.

Ezping Orm

Sodivra

Champion
a-Hum..

Hört att Gladiator-musiken skulle vara bra, och igår såg jag filmen också. Svinbra musik,
måste köpa.. Har saknat musik som är episk och inte mys-mystisk eller röjjig. /images/icons/smile.gif

Dranvar: Ahh, du gillar oxå alien vs predator! /images/icons/smile.gif
Kullendorff: Såg Enyas senaste CD när jag handlade en av hennes lite äldre till
stämmningsmusik. Tyckte inte den såg så fantasy-lämplig ut, men jag får väl kolla upp den..

/Arvidos, Som tycker att RipperDoc liknar Zorg. (Kollade inte bara på Gladiator,
utan även Femte Elementet.. En av mina favoriter! Så bra.. ahhh..)

Honken

Hero
Re: a-Hum..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kullendorff: Såg Enyas senaste CD när jag handlade en av hennes lite äldre till stämmningsmusik. Tyckte inte den såg så fantasy-lämplig ut, men jag får väl kolla upp den..<p><hr></blockquote><p>I mitt tycke ska man nog lyssna på musik för att se om den är "fantasy-lämplig"! Inte titta på den. /images/icons/smile.gif

/Honken - /images/icons/cool.gif

Sodivra

Champion
Ha ha.. ha.

Funny? Not!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal