Nekromanti Musik texter som kampanj pitcher

God45

#PrayersForBahakan
Paizo skickade ett nyhetsbrev till mig idag där första raden om deras nya Adventure path är: The Blood On Your Sword Is The Blood Of A King! Vilket gjorde mig intresserad i alla fall. Det finns värre sätt att sälja saker till mig än Manowar texter. Så, vilka fler sångtexter hade varit bra grundläggande pitchar för kampanjer eller scenarion?

Look out honey, 'cause I'm using technology !
Ain't got time to make no apology

One day in the year of the fox
When the bell began to ring
Meant the time had cometh
For one to go
To the temple of the king

I watched with glee
While your kings and queens
Fought for ten decades
For the gods they made

Cybot

Mest spelbar
Alltså. Jag har som ett av mina mål i livet att någongång så ska jag köra en kampanj baserad på Garmarnas "Euchari"

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Temple of the king har jag typ kört i nån lite Exalted-artad one shot med rikets återfödda försvarare som tog sig an mörkrets drottning Carema. Om namnet låter bekant så är det inte så konstigt.

Jag bidrar med Iron & Wine, Woman King:

Hundred years, hundred more
Someday we may see a
Woman king, sword in hand
Swing at some evil and bleed

Staffan

Myrmidon
Jag tycker det är en skam för Exalteds fanbas att ingen har gjort en trailer för Exalted 3 med denna låt som musik:

Where have all the good men gone
And where are all the gods
Where's the street-wise Hercules
To fight the rising odds
Isn't there a white knight
upon a fiery steed
Late at night I toss and I turn
and I dream of what I need

I need a hero
Holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
and he's gotta be fast
and he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
Holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure
and it's gotta be soon
and he's gotta be larger than life
Larger than life

Jag tänker mig ett montage där man i versen visar diverse scener med folk som far illa pga förtryck från the Realm, Deathlords/Abyssals, laglösa gudar, o s v, och sedan i refrängen så visar man en cirkel med Solars som ställer saker och ting tillrätta igen.

God45

#PrayersForBahakan
Staffan;n57227 said:
Jag tycker det är en skam för Exalteds fanbas att ingen har gjort en trailer för Exalted 3 med denna låt som musik:

Where have all the good men gone
And where are all the gods
Where's the street-wise Hercules
To fight the rising odds
Isn't there a white knight
upon a fiery steed
Late at night I toss and I turn
and I dream of what I need

I need a hero
Holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
and he's gotta be fast
and he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
Holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure
and it's gotta be soon
and he's gotta be larger than life
Larger than life

Jag tänker mig ett montage där man i versen visar diverse scener med folk som far illa pga förtryck från the Realm, Deathlords/Abyssals, laglösa gudar, o s v, och sedan i refrängen så visar man en cirkel med Solars som ställer saker och ting tillrätta igen.
Jag vet inte. Poängen med Exalted är att alla Exalted och speciellt Solars är fruktansvärda levande vapen som är vidriga enligt alla former av moderna moral :p Hela hjältegrejen är mer den klassiska grekiska definitionen där stordåd gör en till en hjälte, stordåd som kan vara att man slaktar sig genom en hel kultur. Den största hjälten i moderna skapelsen är The Bull in the North och han är Gengish Khan på crack.

Sedan har någon redan gjort Exalted trailern med den perfekta låten :p

Njord

Veteran
Har alltid tyckt att den gamla Imperiet låten "Du ska va president" innehåller textrader som låter jäkligt mycket Noir.

Nånstans nere under jorden på botten av ett hål
i en gruva i Hell City värker muskler utav stål
där barndoms sånger botar ånger, läker sår
där skyltfönsterögon lägger pussel, letar spår

Alla föddes lika nakna utan stygn på sin kropp
tiotusen ton stenar där städer växte upp
megantropolis väggar andas smärta andas hopp
under jorden, under jorden

Staffan

Myrmidon
God45;n57229 said:
Jag vet inte. Poängen med Exalted är att alla Exalted och speciellt Solars är fruktansvärda levande vapen som är vidriga enligt alla former av moderna moral :p Hela hjältegrejen är mer den klassiska grekiska definitionen där stordåd gör en till en hjälte, stordåd som kan vara att man slaktar sig genom en hel kultur. Den största hjälten i moderna skapelsen är The Bull in the North och han är Gengish Khan på crack.
Nja, i den kommande versionen av Exalted har man en mer positiv syn på Solars (eller snarare en mindre negativ). De har trots allt blivit Utvalda av Solguden för att vara rättfärdiga och rätta till saker - sedan har vissa en lite udda syn vad som är rätt och fel, och det är inte alltid så jävla lätt (framför allt när de nu tagit bort charms som säger "forma om samhälle till att bli som du vill"), men de flesta Solars är ute efter att göra världen Rätt igen.

Daenerys Targaryen är ett rätt bra exampel på vad man är ute efter - ohyggligt karismatisk och drar till sig stora horder av följeslagare. Hon bränner Astapor och erövrar Yunkai genom att befria deras slavar. Hon drar sedan vidare till Mereen för att upprepa sin bragd - och väl där får hon reda på att Yunkai har återgått till slavhandel, och bestämmer sig för att stanna kvar i Mereen för att lära sig härska i stället för att bara erövra - och det visar sig inte vara så jämrans lätt, framför allt som hon precis slagit sönder den gamla sociala ordningen.

God45

#PrayersForBahakan
Nja, i den kommande versionen av Exalted har man en mer positiv syn på Solars (eller snarare en mindre negativ). De har trots allt blivit Utvalda av Solguden för att vara rättfärdiga och rätta till saker - sedan har vissa en lite udda syn vad som är rätt och fel, och det är inte alltid så jävla lätt (framför allt när de nu tagit bort charms som säger "forma om samhälle till att bli som du vill"), men de flesta Solars är ute efter att göra världen Rätt igen.
Men det låter jättetråkigt :( Alla de roliga charmsen är borta och man är inte en klassisk hjälte längre som i 1ed och 2ed? Buuuu!

Det var ju grymt när alla har en poäng (till och med infernals och abyssals) och alla hade fruktansvärda brister. Och the first age var något av det coolaste med hela grejen!

IcarusDream

Anti-populist
Reddokk Fheg;n57035 said:
Finntroll: Slaget vid blodsälv

kanske inte det bästa men det första som dök upp när jag läste detta

Jag har faktiskt två äventyr i min gamla Trudvangkampanj som hette Slaget vid Blodsälv och Skogens hämnd.

Staffan

Myrmidon
God45;n57265 said:
Men det låter jättetråkigt :( Alla de roliga charmsen är borta och man är inte en klassisk hjälte längre som i 1ed och 2ed? Buuuu!
Alltså, det finns fortfarande charms som hjälper dig att bygga ett bra (för vissa definitioner av bra) samhälle. De gör bara inte jobbet åt dig. Lite grann som att du får extra-bra hammare och såg, men du får tammetusan bygga ditt eget hus.

Det var ju grymt när alla har en poäng (till och med infernals och abyssals) och alla hade fruktansvärda brister. Och the first age var något av det coolaste med hela grejen!
Exalted, framför allt Solars, är inte perfekta. Men man har gått från den nihilism som var rätt tongivande, framför allt i 2nd ed. Vill jag spela ett monster finns redan Vampire och Werewolf, Exalted är för att spela Hjälte - om än möjligtvis en hjälte som Herakles som i ett raseriutbrott slog ihjäl fru och barn.

Och angående jämförelsen mellan Bull of the North och Djinghis Khan, så kan det vara på sin plats med en mer nyanserad bild av mongolerna: