Nekromanti Musik-tips

Organ

Out of time, out of mind
Jag snubblade nyss över en nyutgiven platta med western-musik som jag vill rekomendera. Den heter "Western Graffiti" och är en dubbel-CD som innehåller blandat mys från olika western-filmer från 60- och 70-talet, mest spagetti. Förutom de obligatoriska Leone-spåren finns det musik från filmer som t.ex.: Duck You Sucker, Sartana, My Name Is Nobody, 100.000 Dollars For Ringo, Sarbata, Once Upon a Time In the West, John the Bastard och Django m.fl. En mycket stämningshöjande platta som får tumbleweeds att rulla genom rummet efter bara några minuter.

Den är utgiven på bolaget GDM som ligger under Universal och skivnumret är 583 502-2.

/Anders

Jericho One

Veteran
Musik för...

...skitig västernkänsla utan stråkar och orkestrar ska det vara tycker jag.

Får slänga in lite skön stämningsskapande rawkmusik för er småttingar att upptäcka! /images/icons/wink.gif

Först och främst vill jag att ni kollar in 16 Horsepower med albumet Sackcloth 'n' Ashes. Riktigt frän döds-country i rednecktappning. Perfekt då spelarna har tvingats på rollerna som söner till en grisfarmare och har lagen efter sig. Deras andra plattor är minst lika bra men kolla in sexskjutaren ovan!

Sedan kan jag inte låta bli att att slänga in lite elektrisk rawk i stonerförpackning - Queens of the Stoneage och Kyuss är musik för vilken ökentripp ni än kan tänka er. Visst får man rensa bort låtar med space-tema hos Kyuss men fan vad det smäller skönt i Colten till senast Queens of the Stoneage plattan.

Det är ju en smaksak men jag skickar ju hellre iväg ett par slängskott medans jag springer i skydd på en dammig bygata på fel sida Rio Grande till skitig öken-stoner-rock än svulstig John Wayne orkestrala stråkar!