Nekromanti musik

The_shadow

Warrior
jo jag vet att det är många som frågar om rollspels musik.

jag undrar vart man kan få tag i bra rollspelsmusik, jag vill helst ha "folklig" musik. mao musik med typ flöjt, pukor, trumpeter och liknande "pampig" musik, men jag tar gärna emot litemera sorgsen musik av samma typ som ovanstående.

då jag har ytterst begränsad budget så har jag inte råd att köpa musiken utan vill helst tanka från nätet.

Re: favorit

Wolgemut är underbara...
Om ni inte sett dem på riktigt så har ni verkligen missat något!
De har gjort ett flertal skivor som alla är utmärkta att ha till.
Det är medeltida visor....

Allannah

Veteran
Prova filmmusik (om ni inte har för många associationer till dem vill säga) t ex. 13:th warrior, Conan eller Ben Hur. Annars är Clannad, Garmarna, Haggard, Hagalaz Runedance och Celia Briar väldigt bra.

Lycka till! /images/icons/smile.gif

Krille

Super Moderator
"jag undrar vart man kan få tag i bra rollspelsmusik, jag vill helst ha "folklig" musik. mao musik med typ flöjt, pukor, trumpeter och liknande "pampig" musik, men jag tar gärna emot litemera sorgsen musik av samma typ som ovanstående."

Standardsvar: Filmmusiksrecensionsdatabasen

The_shadow

Warrior
Läs!!!!!

jag hittade idag en låt (som egentligen inte var det jag sökte) som jag tycker passar bra ihop med rollspel och då isynnerhet lite gladar tillfällen. kanske som inledning till en bra kampanj.

jag skickar med den så att ni kan lyssna (ni har säkert hört den redan men ändå)

tala om vad ni tycker om den och ge förslag på vad den kan användas till.

DAKRilla

Hero
Re: Läs!!!!!

Låten verkar inte ha följt med. Bifogade filer kan inte vara hur stora som helst föresten, inte större än 500000 bytes.

Helmgast
LotR

Musiken till Sagan om Ringen (ej den tecknade filmen /images/icons/wink.gif) är helt OK.

litleme

Warrior
Re: Jag är chockad !!!

nu ska du inte va elak

orff kan aldrig bli uttjatad ! /images/icons/love.gif

Krille

Super Moderator
Re: Jag är chockad !!!

"orff kan aldrig bli uttjatad ! "

Jodå, speciellt när varje jefla lågbudgetfantasyrulle som finns envisas med att a) använda Carmina Burana, eller b) imitera Carmina Burana, så fort det ska vara pampigt.