Nekromanti Musikklubben Juni

chrull

Stockholm Kartell
Luna känner sig lite dålig, så jag postar den här månadens musikklubbspost:

Här recenserar vi album av den typen som inte är best of samlings album eller liknande så tillvida att musik genren har riktiga album, för dessa är best of och samlingsalbum tillåtna.

Förra månaden var nästan ingen med. Det försöker vi ändra på nu.

God45

#PrayersForBahakan
Jag har lyssnat på The swords skiva Warp riders. Det är rejäl 70-tals rock i stil med Black Sabbath. Medan vissa av låtarna är lite sega är Tres Brujahs och Night city guld. Kolla också upp musikvideor till Tres Brujahs som är helt fantastisk 4/5.

chrull

Stockholm Kartell
Arfert;n27699 said:
Vad är reglerna? Endast ny skivor? Eller vadsomhelst?
Reglerna är att så länge det inte är best of eller liknande samlingar så är det okej. Vi snackar också hela album/EPs och inte enstaka låtar.

Arfert said:
Bra! Jag lyssnar bara på LP! ;) Avskyr singel-grupper, som vi sa på 70-talet. Album-grupper ska det vara!

slanfan

Hero
Jag har lyssnat på Swedish House Maffia´s platta Until Now. Vad ska jag säga? jag "gillar" ju house på ett filosofiskt plan. Men det kommer inte till sin rätt att mosa en timme dansmusik till morgonkaffet. Aja, dehär var "bäst" en gång i tiden, det är fortfarande bra (för någon som mig/ någon som inte är så "nere").
Bäst tycker jag om Miami 2 Ibiza.

Texterna är inte superpoetiska:
"I got my visa and my Visa, a diva and her dealer
Bitch, I'm up on the guest list with the Swedish House Mafia
You can find me on a table full of vodka and tequila
Surrounded by some bunnies and it ain't fucking Easter"

Dansa på era jävlar!
4/5.

chrull

Stockholm Kartell
Jag har lyssnat på NO LOVE DEEP WEB av Death Grips. Plattan är från 2012 och finns för gratis nedladdning på gruppens hemsida.

Skivomslaget är lite NSFW så vi spoilertaggar det:

Death Grips kombinerar experimentiell hip hop med punk och industri i en härlig kakafoni. Inga ord kan beskriva det här bandet lika bra som den här bilden:

Eller genom att lyssna på den här låten:

Jag älskar det givetvis så jävla mycket. Att Death Grips nyss släppte första halvan av sitt kommande dubbelalbum på nätet och hela den skivan inkluderar upphackad sång av Björk och att de just nu är förband till Nine Inch Nails är lika självklart.

Bästa spår:
Whammy
Hunger Games
Deep Web

Sen lyssnar jag på The Money Store, också av Death Grips, också från 2012.

The Money Store är antagligen lite lite bättre än NO LOVE DEEP WEB,

Särskilt I've Seen Footage och The Fever (Aye Aye)