Nekromanti Mutant: År noll - Regionskarta Eslöv

Mundo

Myrmidon
I centrala Skåne ligger en liten stad som heter Eslöv.
Jag har bott i dess kommun i majoriteten av mitt liv och jag har också jobbat här största delen av mitt liv.
Givetvis väljer jag att fixa en karta med Eslövs kommun och Arken har spelarna förlagt på min gamla arbetsplats, Medborgarhuset i Eslöv.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgarhuset,_Eslöv

Här har ni kartan.

Gruppen består av Zonfararen Danko, Krossaren Maller, Skrotskallen Kvark, Ledaren Augustin och Krönikören Vikton.

Den gamle blir svagare och svagare varje dag, samtidigt finns det andra bossar som, olikt Augustin, inte sätter folkets bästa längt fram.

I logerna under B-salen finns en sekt som tillber bossen Johammed. De låter inga andra mutanter komma ned i källaren och deras medlemmar lämnar ibland arken nattetid. Vilka artefakter har de gömt där nere? Johammed påstår att han hör profetiska drömmar, men bara de invigda och lojala får lyssna. Hans största kraft är lönndöm och lojalitet.

I den stora A-salen bor nästan alla arkens medborgare i improviserade sängar på det gamla dansgolvet och uppe på scenen vakar Maximov över dem som en gammal patron vakar över sina drängar och pigor. De ska slita och arbeta för han och för arken, och klarar man inte av att arbeta mer så får man sova någon annanstans, där det läcker från taket. Hans största kraft är mängden folk som lyder under honom.

Nere i den gamla baren har Veila skaffat sig ett skrymsle, hon och de som är lojala till henne. Hon är ganska populär bland de fattigare, lägst stående invånarna, då hon är en grovarbetare som gärna själv står knädjupt i skiten bland "sitt folk" och sliter lika mycket som de andra. Hennes största kraft är respekten hon får bland det vanliga folket.

På taket ovanför den gamla restaurangen (och nere i den) håller Birgitt hus med sina soldater, kommandanten med dess kompani. Hennes medlemmar är ovanligt väl beväpnade och sköter oftast vaktarbetet av Arken. Hennes största kraft är vapenmakten mot de andra invånarna.

Slutligen bor Ledaren Augustin nere i garderoben, precis vid de stora toaletterna, som också är den enda tillgången till rent vatten som finns i Arken. Han är rättvis och ransonerar ut vatten till de behövande. Hans största styrka är kontrollen över vattnet.

(Karta över Arken kommer upp ikväll förhoppningsvis!)

deusexmatteo

Warrior
Roligt! Medborgarhuset är en toppenark - spelade in en film i deras källare på gymnasiet, coola kulvertar. Knivbaren och Sten Stensson Sten känns som ställen som man skulle besöka i zonen. Ligger ju flygfält och ett träfort fullt med amerikanska vrålåk utanför staden också så Eslöv är verkligen ett toppenställe att spela År Noll på!

Mundo

Myrmidon
mo.;n48641 said:
Roligt! Medborgarhuset är en toppenark - spelade in en film i deras källare på gymnasiet, coola kulvertar. Knivbaren och Sten Stensson Sten känns som ställen som man skulle besöka i zonen. Ligger ju flygfält och ett träfort fullt med amerikanska vrålåk utanför staden också så Eslöv är verkligen ett toppenställe att spela År Noll på!
Ett reningsverk i Stehag cirka en mil bort + att det är en av skånes slottstätaste kommuner!

Mundo

Myrmidon
Och här kommer kartan över Arken, Medborgarhuset i Eslöv.
Notera att lyor saknas utritade då vi kommer att skriva ut den och sedan plasta in kartan, så man kan skriva på den med spritpenna och flytta lyan om det skulle behövas.

Mundo

Myrmidon
Fick båda kartorna utskriva på varsitt A3 papper med riktigt fin kvalitet.
Länge leve bibliotek med företagsprinters!

God45

#PrayersForBahakan
Det här är hur coolt som helst! Två tummar upp! :D