Så nu är det dags.
Mer Mutant år noll.
Men jag vill ha mer mutationer, för jag tycker de är hel-balla. Jag vill också ha mer utrustning och jag vill ha några spelarkaraktärer i gruppen som är icke-muterade människor.
Så first things first. Mutanter börjar med 14 attribut poäng. Jag tänker mig att människor börjar med femton, för de är inte lika degenererade som mutanter.
De börjar också med 2 mer färdighetspoäng och en mer talang. De kan aldrig bli mutanter. I övrigt fungerar de precis som mutanter.
Nya mutationer
Jag vill ha mer balla mutationer. Vi fick två nya i zon-kompendium 3 (vilket jag såklart har) men jag vill ha fler. Här är två jag skrev själv. (Ursäkta engelskan, jag lirar nästan bara på engelska, blah blah blah)
Superhuman strength
Your muscles are either much larger than usual or dramatically more efficient thanks to your mutation. You have the ability to carry out amazing feats of strength far beyond the norm. With your superhuman strength, you can:
? Jump about 30 meters horizontally or 15 meters vertically. Costs 1 MP.
? Gain an automatic 6 per MP spent whenever you use the Fight or the Force skill (E). Pheromones
Pheromones
You have the ability to release powerful pheromones that effects peoples state of mind through triggering chemical reactions in their brain. It only has an effect at close range and they must be able to smell your release. With it you can:
? Instill a powerful emotion of your choice in a single target. Examples include anger, lust, sadness, joy or calmness. Your victim either suffers one point of doubt or heals one point of doubt for every MP you spend.
? Enhance your performance during a social conflict. With every MP spent your remove one of the 6's that your opponent rolled. (R)
Vad det gäller utrustning så har jag inte lyckats hitta på något skoj. Limitations är att det måste kunna finnas i basen från början av spelet, alltså något som ska vara relativt lätt att fixa ihop själv och inte tillhöra "den gamla" världen.
Mer Mutant år noll.
Men jag vill ha mer mutationer, för jag tycker de är hel-balla. Jag vill också ha mer utrustning och jag vill ha några spelarkaraktärer i gruppen som är icke-muterade människor.
Så first things first. Mutanter börjar med 14 attribut poäng. Jag tänker mig att människor börjar med femton, för de är inte lika degenererade som mutanter.
De börjar också med 2 mer färdighetspoäng och en mer talang. De kan aldrig bli mutanter. I övrigt fungerar de precis som mutanter.
Nya mutationer
Jag vill ha mer balla mutationer. Vi fick två nya i zon-kompendium 3 (vilket jag såklart har) men jag vill ha fler. Här är två jag skrev själv. (Ursäkta engelskan, jag lirar nästan bara på engelska, blah blah blah)
Superhuman strength
Your muscles are either much larger than usual or dramatically more efficient thanks to your mutation. You have the ability to carry out amazing feats of strength far beyond the norm. With your superhuman strength, you can:
? Jump about 30 meters horizontally or 15 meters vertically. Costs 1 MP.
? Gain an automatic 6 per MP spent whenever you use the Fight or the Force skill (E). Pheromones
Pheromones
You have the ability to release powerful pheromones that effects peoples state of mind through triggering chemical reactions in their brain. It only has an effect at close range and they must be able to smell your release. With it you can:
? Instill a powerful emotion of your choice in a single target. Examples include anger, lust, sadness, joy or calmness. Your victim either suffers one point of doubt or heals one point of doubt for every MP you spend.
? Enhance your performance during a social conflict. With every MP spent your remove one of the 6's that your opponent rolled. (R)
Vad det gäller utrustning så har jag inte lyckats hitta på något skoj. Limitations är att det måste kunna finnas i basen från början av spelet, alltså något som ska vara relativt lätt att fixa ihop själv och inte tillhöra "den gamla" världen.