Re: Rollforrmulär MC?
Gällande regeldelen så hade jag tänkt tillåta en del omslag på bakgrundstabellerna eller att spelare helt enkelt får välja typ två positva resultat mot ett negativt, 3 mot 2, 4 mot 3 osv.... Givetvis inom rimliga gränser dock.
Jepp skadorna har jag grubblat över och och tänkt att de nog är bäst att dubbla. Annars så tar ju det lite udden ur spelets vapenfetichism (som jag ändå finenr charmig) om det ändå bara är ärtbössor med massa extra skrot =)
yes! Muawihje ska de vara. Dark City lät som ett jäkligt bra exempel. Jag har totalt glömt bort den filmen. Någon typ av historia som är som ett Dark City i miniatyr fast sedd genom en lins av Kult. Ett kvarter eller skyskrapa på Luna kanske där verkligheten ständigt förändras varje dag för de som sugits fast men ändå inte uppmärksamamts av någon alls (trots Kardinalens och Inkvisitionens ryggmärgsreflexer gällande Mörk Symmetri i staden) med miljöer som kan liknas lite vid demonvärlden i Silent Hill. Rollpersonerna är alla någon som har en viktig koppling till kvarteret/platsen (typ barndomshem, nära släktingar som bor där, upplevet något fasanfullt brott där) och gärna någon/flera som är inkvisitörer. Slutpoängen borde på något sett att alla på det ena eller andra sättet är kontaminerde av Mörkret på ett eller annat sätt och de moraliska komplikationer som kan medföra av detta, speciellt för de som jobbar för Kardinalen(kommer rp avrätta sin gamle släkting/barnddomsvän/kärleksobjekt, lämna denne "på andra sidan" eller slita med denne och hoppas frälsa dennes själ osv osv drama drama.