Nekromanti Mutant Chronicles third edition.

Minimoni

Homelander
Ok, jag har köpt grundboken, whitestar och den om kartellen till tredje editionen. Jag har ännu inte vågat köpa någon av korporationsböckerna då jag är rädd att det mest är upprepning från tidigare editioner eller mest regler. Jag skiter i regler och vill mest ha fluff, är det någon som har läst någon av de nya böckerna och vill föreslå någon av dem?

Är det värt att köpa korporationsböckerna om man redan äger de tidigare versionerna tex?

Minimoni

Homelander
Ok, tycks bara vara jag som vågat mig ut och köpt produkter till MC 3... De tre böcker jag nämnt samt den om Luna kan jag säga är bra och i linje med de tidigare editionerna förutom att bilderna ger ett litet förvirrat intryck om det är Art-deco eller futurism man siktar på. Kanske både och då spelvärlden är precis sådär gyttrig och Luna är nu ännu mer perfekt för noiriga äventyr :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Minimoni;n211085 said:
Ok, tycks bara vara jag som vågat mig ut och köpt produkter till MC 3...
Jag äger typ samtliga som PDF, men bara grundboken som fysisk. Förr eller senare skaffar jag nog resten i fysiskt format också, även om jag verkligen avskyr deras grafiska stil och finner dem i stort sett oläsliga. Jag har börjat läsa grundboken på PDF, där man - pris ske kardinalen - kan dölja bakgrundslagret. Men jag har inte kommit så långt, eftersom regelsystemet är så gyttrigt och pissdåligt och upptar så många sidor. Och jag har något slags märkligt självskadebeteende/tvångstanke där jag inte bara kan hoppa förbi regeldelen av boken för att fokusera på det göttiga, utan om jag ska läsa rollspelsbok så måste jag göra det "ordentligt".

EDIT: Jag skulle betala goda pengar för fysiskt tryckta versioner av böckerna där man tagit bort bakgrundslagret. De blir faktiskt helt OK utan det, rentav lite småsnygga.

Minimoni

Homelander
Jag skulle aldrig köra med de nya reglerna, inte ens under hot om våld. Kör mina egna husreglar blandat med de äldre reglerna. Krank, om du har möjlighet att kolla igenom någon av korporationsböckerna och berätta om de är värda att köpa för fluffet så vore jag mycket tacksam!

Bolongo

Herr Doktor
De har precis gjort konverteringsregler till Savage Worlds. Än så länge bara som pdf, och bara till backare av kickstartern. Och jag backade inte på tillräcklig nivå för att få tillgång till den. Men det är alltså på G.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bolongo;n211899 said:
De har precis gjort konverteringsregler till Savage Worlds. Än så länge bara som pdf, och bara till backare av kickstartern. Och jag backade inte på tillräcklig nivå för att få tillgång till den. Men det är alltså på G.

Om man nu tycker att Savage Worlds duger, så finns grundboken som PDF med det systemet.

I mina ögon är Savage Worlds givetvis bättre än originalsystemet, men det är ändå inte lika välfungerande för mina syften som det system jag kan bygga själv...

Bolongo

Herr Doktor
Ja just det, grundreglerna finns redan. Det nya är instruktioner om hur man konverterar alla supplement. Om man nu skulle behöva hjälp med det.

ChrilleT

Swordsman
Känslan jag har är att om det är nytt material som skiljer sig från det gamla du är ute efter så är nog de böckerna där mörka legionen behandlas som det kommer finnas mest nya grejer (ihop med Whitestar som du redan läst). Vill dock betona igen att det är min känsla över det jag har hört under kickstartern och har alltså inte hunnit börja läsa mer än regelboken själv än.

Angrontyr

Veteran
Jag kan avslöja att korporationsböckerna är ungefärligt till 60% gammalt material och resterande nyskrivet(varierar beroende på bok). Personligen har jag ingenting emot lite rehash, texten är ju iallafall mer sammanhängande än originalet. Det nyskrivna håller ju i min mening ganska hög standard, som till exempel Whitestar.

Jag blev även glatt överraskad av 2d20-systemet när vi körde lite nu i somras. Ganska ösigt, tillräckligt detaljerat men samtidigt snabbt. Layouten som någon ovan anmärkte, är bedrövlig. Uppdelningen är lite bäng och ibland grunnar man på om man kommit till nytt stycke eller ej :)