Mutant R•Y•M•D: De sista änglarna (Sinkadus nr35 1992)

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
51
Location
Linköping
Dammade av mitt gamla mutant rymd som var mitt favoritspel back in the days. Jag vet att de ogillas av många men jag älskar settingen. Den är mer "äkta" sci fi och mindre dieselpunk än Chronicles.

Min vision var att återgå till 90-talet och låta spelarna spela var sin äkta actionhjälte. Rollpersonerna sattes ihop i stort sett utan begränsningar.

Angus "Highlander" McBlade: en Imperial Doomtrooper med tung attackrustning och ett tvåhands vibro-claymore. Han är gruppens "tank" och består till hälften av cybernetik inklusive en järnhand som gör det omöjligt för honom att tappa sitt svärd...

Akira "Kamikaze" Wakasashi: en Ronin med ursprung från Mishima. Har en stridsrustning med optiskt-kamo, två katanas och ett Plasma Assault Rifle. Bär alltid med sig en massa distraktionsgranater. Gruppens ninja och PSI-mutant.

Duke "Ugly" Weyland: fördetta Capitol Trooper. Mutant som deltagit i medicinska experiment mot sin vilja. Något företag har opererat in nekrocyber i honom, inklusive tre olika demoniska parasiter. Har röntgensyn och en axelkanon som skjuter sågklingor...

Gänget får i uppdrag av Cybertronic att undersöka en Bauhaus-gruva i asteroidbältet. Kontakten är sedan länge bruten med gruvbasen och det sista man hörde från den var något om blod och änglar....

Fortsättning följer....
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,529
Jag är halvvägs till att skriva fanfiction bara på karaktärsbeskrivningarna. Jag vill backa Kickstartern.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
51
Location
Linköping
Efter att ha accepterat uppdraget får de några timmar på sig att fixa utrustad. De har redan allt de behöver men köper 2st sentry turrets innan de hoppar in i Cybertronics skyttel och drar. De befann sig på mars så det tar ett par dagar att åka till asteroiden. Under färden övar Kamikaze inbrytning i rum med en granat-atrapp (spelaren vill få en känsla för hur reglerna funkade). Detta irriterar framförallt Highlander som avslutar leken genom att klämma sönder atrappen med sin järnhand.

De når till slut asteroiden och blir landsatta med en skyttel. Under inflygningen ser de att bara reservkraften är igång på basen och att de rymdskepp som står på plattan har motorluckorna öppna.
 
Last edited:

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
51
Location
Linköping
De söker igenom rymdskeppen på plattan och hittar ett par tomma rymddräkter. När de undersöker dräkterna noggrannare upptäcker de att de innehåller lösa cybernetiska kroppsdelar. De drar slutsatsen att människorna som burit dem måste ha upphört att existera.

I en byggnad stöter de på en robot som de får lite information ur. Den vägrar dock hälpa till utan berättar bara att den sett sina kollegor upplösas och att en mindre räddningsstyrka från Bauhaus varit här men försvunnit.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
51
Location
Linköping
Highlander som stridigt mot ondskan i Venus djungler anar att gruppen har med mörkret att göra. Efter att ha sökt igenom flygledartornet och hittat en Cybertronicagents kläder och en skum svart kristall når de bostadsdelarna där personhissen ner i gruvschaktet finns. Medan gänget söker igenom byggnaden känner de vibrationerna av personalhissen som är på väg upp ur schaktet. De hinner precis göra sig redo för strid när de ser en varelse komma glidande ut ur korridoren. Varelsen är humanoid, ca 2,5m lång med halvt genomskinlig hud och vingar på ryggen.

Kamikaze som gjort sig osynlig med hjälp av sin rustning agerar först och gör en överraskningsattack med sina dubbla katanas. Attacken är ineffektiv och det verkar som om ängeln är skyddad av något kraftfält.

Highlander stormar in med sitt Claymore, och fumlar. Han tar i för mycket, glömmer bort att de faktiskt slåss i zero G miljö och passerar ängeln i en kaskad av gnistor då svärdet skrapar upp väggarna.

Duke öppnar eld med sina dubbla Whirlwind Plasma SMGs samtidigt som hans axelkanon Gretchjakht slungar iväg en sågklinga. Endast sågklingan verkar ha kraft nog att göra skada.

Ängeln som blev överraskad och dessutom obeväpnad försöker anfalla gänget med sina kloförsedda händer och mentala attacker.

Efter ett par stridsronder med svärdattacker och sågklingor och lyckas gänget nedgöra ängeln med en eldskur från Kamikazes Plasmakarbin.

De tar sig sedan ner i schaktet med personalhissen.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,666
Intressant att se hur det går för er. Minns att ett pass i det äventyret var vårt första och enda försök i Mutant Rymd - vi greppade aldrig spelvärlden ordentligt (för stort brott med Mutant 2089).
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
51
Location
Linköping
Våra hjältar skickar ner en av sina sentryguns i personalhissen ner i schaktet som genomborrar asteroiden. De upptäcker ett det lyser lite i två av schakten. I en av administrationsbyggnaderna i gruvbasen fick de reda på att Bauhaus har hittat en artefakt som troligen finns i en gruvgång längst ner i schaktet. De tar personalhissen ner till det första schaktet där de såg ljus. Längst in hittar de en barack. Med hjälp av Dukes röntgensyn så ser de att det är minst 5 personer i baracken, troligtvis människor. Highlander går in genom luftslussen och hinner precis se en Bauhaussoldat som hälsar honom med en eldskur i bröstet som dock knappt penetrerar attackrustningen. Kamikaze lyckas till slut telepatiskt att övertyga soldaterna att gänget inte är där för att döda dem. Bauhaussoldaterna berättar att en större räddningsstyrka är på väg. I övrigt vill de inte hjälpa till och behöver stanna för att ta hand om sina skadade.

Gänget fortsätter ner mot nästa gruvgång. Efter lite spanande ser de att luftslussarna är stängda, kraften är på och en ängel vaktar ingången. De bestämmer sig för att genomföra en smygattack. Kamikaze lyckas enkelt smyga in under kajen där ängeln står. Hans kamo-dräkt och det faktum att det är helt ljudlöst på grund av avsaknaden av atmosfär gör att han enkelt tar eldställning alldeles under ängeln och avlossar en välriktad 36-skotts eldskur. Hans två kollegor ser från sitt gömställe hur ängeln försvinner i en fontän av plasma, blod och gnistor. De tar sig sedan in i en av luftslussarna.

Inne i laboratoriet hittar de snabbt en ängel i ett av rummen. De slösar ingen tid utan undersöker bara rummen närmast innan de intar positioner utanför rummet med ängeln. Rummet är bara ett tiotal kvadratmeter stort med någon sorts maskin i mitten som änglarna verkar ha byggt.

Våra hjältar går till attack. Highlander svingar sitt tvåhandsclaymore samtidigt som han skjuter med en Drakonizer laserkarbin som han tog av Bauhaussoldaterna. Vid ett tillfälle lyckas han spetsa två änglar på en gång med sitt claymore. Kamikaze håller borta ett par änglar i en annan riktning med sin plasmakarbin och bedövar dem med en bra kastad distraktionsgranat. Duke går full auto med sina plasma-smg och axelkanon, i mitten av striden börjar han använda en av sina parasiter, Elfahtah som låter honom spotta plasmaeld på änglarna. Totalt möter de 6 änglar som försöker flankera och slå tillbaka med mentala attacker, laserkarbiner och klor. Striden går lite fram och tillbaka, änglarnas kraftfält ställer till problem. I mitten av striden inser de att maskinen i rummet ger änglarna sina kraftfält så Duke tömmer sina smgs i den och kraftfälten försvinner. Utan kraftfält kan våra hjältar enkelt rensa upp de sista änglarna. När röken lagt sig räknar de till minst 350 avfyrade skott i det lilla rummet. Highlander tar några snabba injektioner Regen för att återhämta sig medan de två mutanterna använder sina respektive regenerationsförmågor. De går in i rummet med artefakten....
 
Last edited:
Top