Nekromanti Mutant UA i WFRP 3rd Ed-skepnad

Zid

Veteran
Joined
25 Jun 2009
Messages
28
Jag har spelat Mutant:UA med min spelgrupp för ett par år sedan. Jag tycker att den har en riktigt rolig spelvärld, men tyvärr ett utomordentligt tråkigt regelsystem. Nyligen satte min grupp igång med att spela WFRP- vilket jag måste säga är riktigt roligt. Jag är i vanliga fall en riktig regelnörd och uppskattar komplicerade system, men nu finns det mycket som jag gillar- korten som gör att alla lätt kan hålla reda på sina förmågor, det enkla och snabba systemet (särskilt striderna går ordentligt fort).

Jag har en hel del tankar på att försöka konvertera Mutant:UA till en WFRP-skrud. Har ni några tankar eller förslag på vad man inte får missa eller vad som borde vara med?
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
978
Location
Södra stockholm
Det första förslaget man kommer att tänka på är att låta chaos/korruption motsvaras av zonröta.

Nästa tanke är att mutationer kan behöva en rejäl överhalning för att passa in i modellen med kort. Troligen vore det en bra idé att låta en mutation motsvaras av flera kort. Och kanske kan mutationer tillåtas "utvecklas", så att man kan få fler kort.

En sak jag gillar i WFRP är systemet karriärssystemet. Det borde väl gå bra att anpassa.

Sedan är jag förvånad över att du tycker strider går snabbare i WFRP än i M:UA. Hur är det möjligt? (Traumatröskel ftw!)
 
Top