Mutant UA med M-Space?

crilloan

Swordsman
Hepp!

Skulle man kunna använda M-Space för att spela kampanjen Undergångens Arvtagare?

Vi är inne på sluttampen av drakkejsarens hemlighet och jag är nyfiken på Mutant UA som jag aldrig spelat.

En förutsättning är att kunna spela via Foundry med hanterbar handpåläggning.

/C

clarence redd

FrostByte Books
Det tror jag fungerar! Även om jag inte har kollat på Mutant UA på länge, så tror jag att båda står stadigt i BRP. Grundegenskaper och färdigheter borde vara enkla att konvertera. Om jag minns rätt borde även mutationer kunna överföras rakt av från Mutant till M-Space.

Jag kommer inte ihåg hur strid fungerar i Mutant, men M-Space har två varianter: ett system som är helt baserat på Mythras, det andra är förenklat till en mer klassisk svensk BRP-nivå.

Ett tredje alternativ är Extended Conflicts, som är enklare och mer abstrakt. För mitt spelande har Extended Conflicts varit allra viktigast. Inte bara för strid, utan för alla typer av konflikter. Mindre våld, mer variation och större kreativitet. Och gladare spelare!

Hur nära ligger ni känslan och stämningen i Mutantvärlden som den beskrivs i böckerna?

crilloan

Swordsman
Jag har ingen aning om stämningen i Mutant UA då mina referensramar är Mutant och Mutant 2.
Men ska jag ta mig an det så vill jag vara nära grundtanken, BRP, vilket jag och min grupp är bekväm med.

Vi spelade en kampanj på 18 månader med Mythras i Foundry (klubba klassiker i EA) så det vore att sätta in sig igen.

M-Space är lite "lättare", har bara inte greppat hur jag ska kunna använda den mer förenklade ersionen i FVTT

Då har jag i alla fall lite respons på mutationer, vilket är centralt

God Jul!

/C

Det tror jag fungerar! Även om jag inte har kollat på Mutant UA på länge, så tror jag att båda står stadigt i BRP. Grundegenskaper och färdigheter borde vara enkla att konvertera. Om jag minns rätt borde även mutationer kunna överföras rakt av från Mutant till M-Space.

Jag kommer inte ihåg hur strid fungerar i Mutant, men M-Space har två varianter: ett system som är helt baserat på Mythras,

Hur nära ligger ni känslan och stämningen i Mutantvärlden som den beskrivs i böckerna?