nya Mutant
Det där låter nog inte så bra - man brukar inte spela rollspels-äventyr mer än en gång. (I alla fall som spelare!) Däremot känner jag inte till några hemsidor med material till "nya Mutant" (som det även kallas, för att skilja spelet från det ursprungliga Mutant-rollspelet).
Det har faktiskt utkommit en hel del produkter till spelet, både regel-expansioner, bakgrundsmoduler och inte minst äventyr. (Ta en titt på
Rollspelsmuseets nya Mutant-avdelning för mer information om olika produkter.) Äventyrsspel (sedermera Target Games) som tillverkade Mutant-rollspelen hade också en väldigt bra speltidning som hette Sinkadus. Den innehöll flera intressanta artiklar och även en del äventyr. (Se
artikel-index fler detaljer om vilka nummer som innehåller vad.) Tidningarna är dock något av samlarobjekt numera och kostar därefter...
Saken är nu den att jag och min sambo (Kornella på forumet) driver ett
spelantikvariat på Internet, och vi råkar ha en del överblivna äventyrs-häften (liksom lösa regelböcker och annat) till nya Mutant. Dessa skulle vi kunna skicka till dig helt utan kostnad. (Hör av dig via
legend@hobbyspel.com med din postadress vid intresse.) Vi har även en del lösa Sinkadus-artiklar (se ovan) - fråga gärna efter någonting specifikt så bifogar vi det också (utan kostnad).
Betrakta gärna vår generositet som marknadsföring och produkterna som "varuprover". (Vi hoppas givetvis att du väljer att återkomma som kund hos oss, men vi räknar inte med det på något vis.)
Slutligen så rekommenderas främst Techno 2090-boxen för alla som spelar nya Mutant. Även regelmodulerna SVOT och Krim kan vara användbara, liksom Cyberzonen. Berlin City 2092-boxen verkar också väldigt gedigen och välgjord. De olika äventyren är väl av varierande kvalitet men torde vara användbara för alla som inte vill/kan skriva egna (vilket annars brukar vara normen för spelledare).
/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel