Nekromanti Mutantstaden, igen.

Sodivra

Champion
Förlåt att det gick lite segt, men nu kommer jag med en update om Mutantstaden.

Det är alltså ett projekt som tar precis så mycket tid som man själv vill, och det kommer att vara ett slags mini-rollspel.. Heh, vem lurar jag, det kommer säkert balla ut till ett megarollspel.. :gremsmile: Iallafall, ett minirollspel, kombinerat med intrig/diplomati/strategispel. Jag räknade till 12 potentialla spelare, och det skulle vi ju kunna nöja oss med, ifall alla är intresserade. Jag hade satt 15 som en lägre gräns, men nåja..

Hur ivriga är ni att få spela det här? Jag la upp förfrågan tidigt, men själv tycker jag att det skulle passa bäst om jag fick göra min Nobilis-kampanj och min Lilla Staden vid Berget-kampanj först.. Baldyr hade vänligheten att erbjuda en annons i Rollspel@ren, men det missade jag tyvärr.. :gremblush: Vi kan ju dock vänta, så kan jag annonsera i nästa nummer..

Med andra ord, hur är läget nu? Ifall ni som postat i den tidigare tråden inte säger något så utgår jag från att ni fortfarande vill spela, och inte har något emot att vänta. :gremsmile:

w176

Förlorad dotter
Mig vet du att du kan räkna med

Men det är lika bra att alla andra också får veta det, jag tror dessutom att det är möjligt att jag kan få med den kompis till mig (tjej hon med faktiskt) också med lite tur och tjatande.

Är det nån av de andra av dem som ska med som möjligtvis har chansen att dra med någon ni känner?

/Elin har hittat ett intressant att diskutera feminism på www.antifeminist.nu

Johan K

Gammal & dryg
Låter intressant !!

Jag är med !!
Låter riktigt spännande det här !

Morgoth

Swashbuckler
Klart jag är med

[color:\\"green\\"]Jag såg inte det här projektet växa, bara för att se det dö...[/color]

Jag är helt klart med dig. Nobilis-kampanj? Låter ruskigt spännande.

Förresten, adressen till Rollspel@ren var lite dum. ^_^
Ey! Vem är kålroten som har lagt in automagisk email-kovertering? ^_^

*testar lite* http://www.rollspel.nu
Automagisk url-konvertering också. Så här har det väl inte varit förut?

Storuggla

Champion
Re: Klart jag är med

"Förresten, adressen till Rollspel@ren var lite dum. ^_^
Ey! Vem är kålroten som har lagt in automagisk email-kovertering? ^_^

*testar lite* http://www.rollspel.nu
Automagisk url-konvertering också. Så här har det väl inte varit förut?"

Det är ju bara bra. Avhåll er hellre ifrån infantilt pseudostavade (l33t, ph3@r och vedklabbe vet allt vad som finns) och var glada att det nu när enkelt att skriva hemsideadresser och emails. Så det så.

Storuggla, gillar nyheterna och är anti-l33tspeak

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är med

Räkna med mig. Du kan inte berätta lite mer om din Nobilis och Lilla Staden vid Berget kampanj också?

mat

Veteran
Re: Jag är med

Mat Äventyraren ställer sitt svärd till förfogande...eller kanske det skall vara pistol. :gremsmirk:

Sodivra

Champion
Mutanstaden, igen?

Jag tänkte vänta med det här projektet nu, för att orka/hinna med allt annat.. Anledningen till att jag frågade med en gång första gången var ifallatt ni ville spela scenariot "nu nu nu!" och därför behövde få veta att man kunde spela det på ett annat sätt med lite tålamod.. :gremwink:

Jag antar att jag överdriver min bild av andras förväntningar på mig ibland, och ifall ingen klagar så skjuter jag upp det här på obestämd framtid..

Sodivra

Champion
Ska jag ta det som ett nej? :)

Det skulle inte vara såå lång tid.. öh.. hoppas jag.. :gremsmile: Du får gärna utveckla.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hörru du, du....

Varför ska du dingla med den blodiga köttbiten framför våra ansikten för att sedan, helt fräckt, överge oss? :gremsmile:
Visst kan jag vänta ett tag till bara du ser till att inte allt rinner ut i sanden. Är det hjälp du behöver så går det säkert också att ordna. Du behöver inte sköta allt helt själv.

Morgoth

Swashbuckler
Va?

Så brottom är det inte, väl? Och om jag känner Arvid så överger han inte Mutantstaden Online helt och hållet, så det så. Däremot är han numera en mycket upptagen man, med skolarbete, politiska rollspel, fotografering, filosoferande och allmänt reflekterande. Så det så.

/Mogge, har inte bråttom

Mouja

Hero
Re: Ska jag ta det som ett nej? :)

Utveckling av mitt forna svar:

Skynda!! Måste.. rollspela... argh... blir.. galen!

eller.. det kanske blev en inveckling.. iaf så vill jag komma igång så fort som möjligt =)