Nekromanti Mycket flexibelt brädspel, någon som vet?

Sodivra

Champion
Snart så ska jag leda ett Mutantäventyr, som har gått över till att bli ett slags diorama (semifigurspel-semirollspel) där jag har 4 spelare i en grupp, 4 i en grupp, och sedan 4-8 spelare som spelar olika fraktioner.
Jag kom på att folk kommer spendera mycket tid med att vänta på att dom andra blir klara (dom kan ju inte se vad dom andra gör, JU!! :gremsmile: Vissa kan rollspela mellan sina rundor, alltså försöka förhandla med andra fraktioner osv, men för resten kan det nog bli rätt trögt.. Så jag letar efter ett mycket flexibelt litet spel som man kan hoppa in och ut i lite som man vill. Kan ni hjälpa mig med detta?

Först funderade jag på att designa mitt eget, något slags luffarschack med olika färger, där alla strävade efter någon egen kombination.. Sedan kom jag på att jag kunde använda Icehouse!, ett spel med färgglada pyramider, som kan spelas på en j-a massa sätt.. Ett exempel där man inte spelar i rundor eller nånting.. Perfekt! Enda nackdelen är att det blir DYRT, 8$ + Frakt per färg, och jag vill helst att mer än 4 spelare (4 färger) ska kunna spela samtidigt.. Visserligen kan man ju göra sina egna pyramider..

Några tips på spel, eller idéer på vad jag skulle kunna konstruera? Anyone?