Nekromanti Mysko rollperson

jorik

Veteran
En utav mina spelare, den mest udda utav dem vill spela härold som också är samoriman, funkar det?
Eller kan han vara en ball cirefalier?

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag har en spelare som för tillfället spelar en ball cirefalisk sjöman (eller säger man bara "Falisk sjöman" :gremconfused:). Det som är skillnaden på en cirefalier och en "vanlig" människa är just at dom t.ex. inte ser på incest som något som bör begränsa kärleken. Cirefalier gifter sig ju t.om. med sina syskon i vissa fall.

Det kan krocka att ha dubbla yrken. Man kan vara en religiös härold, eller en heraldiks-intresserad samoriman, men jag skulle inte tillåta mina spelare att spela dubbel-yrken, även om dom gärna får ha varierande kunskap.

jorik

Veteran
Hmm, nej jag hade inte tänkt att ge honom dubbla yrken, han skall vara samoriman, som extraknäcker som härold till en riddare.
Rollpersonerna kommer inte att vara så munchkin...

Det fungerar alldeles utmärkt.
Han har väll suttit i tempel, studerat lite heraldik som sidosyssla, helt plötsligt dragit på sig en skuld till riddaren, och bestämt sig för att tjäna av den.
Det är inget mysko med det här överhuvudtaget.

Mysko, det är folk som vill spela misslor med kraggsvärd....

Eleas

Hero
Missla & Kraggsvärd - a match made in heaven!

"Mysko, det är folk som vill spela misslor med kraggsvärd..."

Mysko? Definitivt, men vilket kul koncept! Jag ser framför mig den unge misslan Fluffe, vars kraggkompis och smed Grunth lovat att leverera sitt mästerverk till Baltar, en stamledare på andra sidan kraggbergen. Tyvärr bryter Grunth ryggen under ett fylleslag, och eftersom alla andra i byn är på väg ut till ett slag vill ingen göra sig omaket att frakta svärdet i motsatt riktning.

Men misslan Fluffe tycker synd om Baltar, för han är så snäll innerst inne, fastän han är stor. Han skulle säkert börja gråta om han inte fick sitt nya fina svärd. Därför tar Fluffe svärdet när Grunth sover och beger sig iväg över Kraggbergen, beväpnad med en (1) jättedos optimism och en lömsk bergsponny, för att muntra upp Baltar lite grann. Varpå lång odysséliknande kampanj tar sin början.

...sensmoralen? Skumma koncept sätter ofta fart på fantasin.

--Björn, skumsläckare

Re: Missla & Kraggsvärd - a match made in heaven!

Jag tänkte mer att misslan skulle vara stark nog att använda svärdet....
På tal om det, i våra unga dagar, då man var grön som rollspelare, spelade jag och en kompis två misslor i helrustning med cirecalder.... Skäms fortfarande... :gremblush:

Eleas

Hero

"Jag tänkte mer att misslan skulle vara stark nog att använda svärdet....
På tal om det, i våra unga dagar, då man var grön som rollspelare, spelade jag och en kompis två misslor i helrustning med cirecalder.... Skäms fortfarande..."

Äh, jag har sett mycket värre. Jag har spelat mycket värre. Vissa av mina SL-alster är ännu ökända, dåd som ej förglöms av spelarna. Specifikt kan nämnas att en kompis i DoD tilläts studera sig till runt FV 35 i Nekromanti, varpå han använde besvärjelsen KRAFTSTÖLD i kombination med råttfarmar för att skaffa sig ett femsiffrigt värde i PSY... :gremgrin:

--Björn, med garderobskyrkogård

Xèrion

Veteran

okej det där med 35 i nekromanti slår med hästlängder riddaren i en spelgrupp jag var med i. efter att ha besegrat en halvgud fick han gulliga 35 i sty och fys. ...inte för att det hjälpte att han bara hade 10 i hoppa och fumla när han skulle hoppa över ett hål i en jätte glaciär =)...vad jag njöt då

Faralor

Veteran

hej o hopp det var inte dålig vridning av allt. mitt värsta har varit när vi spelat vampire the masqurade då försökte jag dock med glimten i ögat med att kunna manipulera djur han skulle ju då också ha en ras då försökte vi med o få så att man kunde manipulera varulvar drog alla konstiga trådar för o binda ihop det hela (som vi naturligtvis berätta för sl) så det vart inget men kul var det...

-BoNe-

Warrior
Ha! Ok.. upp til bevis..

Försök på denna: En hemlös jargisk pojke i västra jagien som också blir en drake lite då o då.. Försök med den du..

Baron Orm

Veteran

Din *****.. jag som precis hadde förträngt det... jag vill inte tänka överdet men eftersom att du nämner det... så var väl dom initerade martari dyrkare....(FY FAAAAN!!)