Rickard
Urverk speldesign
Vad är uppseendeväckande för den vanlige individen i världen? Vad får en bonde att rygga till och bli osäker eller tyst i vördnad?
Jag tänkte radda upp en lista och det är upp till er att fylla i den eller ändra på den.. Jag vill ta del av er syn av världen.. Själv spelar jag EDD/91:an och har följande satta ovanlighet.. Notera att jag har tagit hänsyn till hörsägen och rena påhitt.. Skogsrået har ofta fått mycket skit för att folk har gått vilse eller som förklaring för när någon råkat sett en okänd kvinna ta ett bad i en skogstjärn..
Ovanligt (Kan få upplevas minst en gång under livet)
Ankor, kattmän och andra djurmänniskor.
Magiker.
Svartfolk.
(Dvärgar, även om jag inte spelar med dem)
Andar.
(Sjö)monster.
Guldmynt.
Mästare i en färdighet.
Gudahändelse.
Större vapen än kortsvärd.
Rustning.
Någon som inte är från trakten.
Skogsrå.
Sanndrömmar.
Förbannelser.
Växter med övernaturliga förmågor.
Sällsynt (hört mest i historier - kan stötas på och är då något att under en längre tid)
Vättar (som har ersatt dvärgarna i min värld).
Demoner (borde vara andar i DoD6).
Hjälte.
Alver.
Kungen.
Någon med vild magi.
Legenddjur.
Juvel.
Grannlandet.
Att flyga.
Spådomar som slår in.
Magiska föremål.
Sägenomspunnet (i legender - aldrig i denna värld att man kan stöta på)
Drakar.
Stora krig.
Hjältar som räddar landet.
Orakel.
Gudar.
Aldrig kommer att höra talas om
Konfluxen.
Grå hallarna.
Världens uppkomst.
Teorin bakom magi.
Vicotnic.
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antar att Chronopiaspelare borde skilja sig rätt markant från de andra
Jag tänkte radda upp en lista och det är upp till er att fylla i den eller ändra på den.. Jag vill ta del av er syn av världen.. Själv spelar jag EDD/91:an och har följande satta ovanlighet.. Notera att jag har tagit hänsyn till hörsägen och rena påhitt.. Skogsrået har ofta fått mycket skit för att folk har gått vilse eller som förklaring för när någon råkat sett en okänd kvinna ta ett bad i en skogstjärn..
Ovanligt (Kan få upplevas minst en gång under livet)
Ankor, kattmän och andra djurmänniskor.
Magiker.
Svartfolk.
(Dvärgar, även om jag inte spelar med dem)
Andar.
(Sjö)monster.
Guldmynt.
Mästare i en färdighet.
Gudahändelse.
Större vapen än kortsvärd.
Rustning.
Någon som inte är från trakten.
Skogsrå.
Sanndrömmar.
Förbannelser.
Växter med övernaturliga förmågor.
Sällsynt (hört mest i historier - kan stötas på och är då något att under en längre tid)
Vättar (som har ersatt dvärgarna i min värld).
Demoner (borde vara andar i DoD6).
Hjälte.
Alver.
Kungen.
Någon med vild magi.
Legenddjur.
Juvel.
Grannlandet.
Att flyga.
Spådomar som slår in.
Magiska föremål.
Sägenomspunnet (i legender - aldrig i denna värld att man kan stöta på)
Drakar.
Stora krig.
Hjältar som räddar landet.
Orakel.
Gudar.
Aldrig kommer att höra talas om
Konfluxen.
Grå hallarna.
Världens uppkomst.
Teorin bakom magi.
Vicotnic.
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som antar att Chronopiaspelare borde skilja sig rätt markant från de andra