Nekromanti MYSTIK & MAGI

Sir Gawyn

Veteran
Jag läste nyligen uppslaget om alkemi i denna bok. På en av sidorna så såg jag en fet lista över en förklaring på vad olika kemiska begrepp innebar för nå´t. Nu vet jag inte om Mundanas definitioner skiljer sig från våra, men några såg då ut att vara fel definierade. Dessutom så la jag märke till att... för att kunna utföra vissa av dessa begrepp så krävs idagens läge en del tekniska apparater. Hur har man löst detta i Mundana? (t.ex: hur fungerar evaporeringen i Mundana?)

P.S Vill inte verka petig... bara lite nyfiken.

Blackstorm

smaffy

Hero
tjo..
ogilla alkemin rakt av, det är det enda rätta.. hur svårt är det egentligen att få tag på ett enhörningshorn? eller ett baskelisk-öga? eller ett hyggelmonsterägg? (!)

jag föreslår att du modifierar alkemin lite.. om man tar bort alla helsjuka alkemi-tabeller så blir det juh bra sen.. ersätt de lite knepiga grejerna med andra saker!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Baron Marak

Swordsman
Jag tycker att alkemireglerna är bra. De ger en hyfsad förklaring på de flesta alkemiska processer och lämnar samtidigt en del åt fantasin.
Vad ingredieserna beträffar så kan man ändra dem om man vill.
Men det blir ju som ett litet äventyr att hitta ingredienserna och då kan man förlänga spelmötet lite till (om äventyret skulle bli klart).

Grillmästaren

Veteran
Om du kollar i Alkemi avsnittet så finns det en tabell, där ska man slå 1T100 för varje magnitud som den alkemiska processen kräver.

Du ska Hoppa innan du landar - SiGGy