Spelar (läs: försöker) spela en deckargåta lite i Eon just nu. Rollpersonerna är en del av en stadsvakt/arme i Dammarien (läs: transylvanien/rumänien under Vlad the impalers tid) och de råkade hitta någon död. De fick sen i uppdrag att ta reda på vem som gjorde det för den döde var endå nån som var någon.
När de hade hittat kroppen så gick nån som snabbast i väg för att fråga folk om kring om dom sett något medan de andra mest titade omkring. Inget hittades. Kroppen var rätt misshandlad och sånt och de hade själva varit förbi platsen ca 45-60 minuter innan så det verkade otroligt att kroppen hade mördats där den låg. Om jag inte råkat säga att det var en stor blodpöl under han men att han var för kall för att vara en timme död.
Att nån var död var planerat men allt annat tog jag bara som det kom till mig. Oplanerade morfgåtor är inte såååå bra.
Aja... Det jag tänkte säga var att rollpersonerna ryckte mest i lösa trådar, pratade med folk dom kände men som inte hade så mycket med det att göra. Eller inget alls faktiskt.
Den lösning jag helst sett mer av var just mera utfrågningar på stan men de verkade nöja sig med den korta runda en man gjorde till att börja med. Den lösning jag skulle ha föredragit. Fast det kan också bero lite på att det är fem andra jag spelar med och tre personer ville göra olika saker och jag lät dem. Så det blev inte alltid så fokuserat på det som dom gjorde eller vilken lösning som skulle funkat. Sen var allt improviserat så jag hade inte lösningen då.
Har en spelare som stalkar forumet ibland så: <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">
Jag kom på att det mest troliga var att den döde hade gått dit ut av sig själv. Ja faktiskt. Blivit ihjälslagen med trubbigt våld, sedan animerad fort och med blodet kvar i kroppen gått dit och huggit sig själv eller nått sånt är min tanke just nu. Att han var odöd kom tidigare men jst det... </font></td></tr></table>
Är det jag som är planerar (oplanerar) illa eller har andra samma problem? Där spelledaren är den missade länken i en mord gåta?
Öhhh... Och jag säger som en del andra i huvud ämnet. Det finns ingen östra stig om inte jag vill det. Sen om det är en metafor för störe problem är inte min sak
/Hartland - öhh... vad ville jag säga egentligen?