Nekromanti NÅGONSIN!

Mr Jacket

Veteran
Har NÅGON här på forumet NÅGONSIN haft en seriös spelomgång med tanke på det jag tog upp förut om det.

I så fall säger jag: man ska ha roligt men om man är Roghan dvärg så ska man f-n inte gå till ett horhus varje minut med tanke på deras heder!

Det borde finnas fler rollspelsklubbar i hela sverige där man spelar! ...Seriöst...
-Jac.

William_Besario

Warrior
i försöker , men det brukar inte lyckas , för det mesta är dom seriösa i typ 5-10 min , eller s sover dom ästan , ifall jag laddat hem äventyret , men det brukar bli kul ändå

För mig i tiden!

Mr Jacket

Veteran
Det är ju alltid kul att spela hur det än blir annars skulle man inte hålla på med det (jo iofs jag) men det skulle vara skönt att få prova på en seriös omgång någon gång!

-Jac.

Celofan

Veteran
Hu?

Jag försöker juh inte vara nån bratwurst eller nåt sånt, men jag förstår inte vad du riktigt menar med "seriöst".. det är väl iof inte nåt "antingen eller" utan som mer en fint graderad skala på hur "seriöst" man spelar.. Så vad menar du med "seriöst"? Att man inte kallar sina kompisar vid deras verkliga namn utan vad deras rollspersoner heter? Att man har "tidsenliga" kläder och pratar med knepig accent och språkbruk? (jag gör då iof inget av ovan nämnda, men skulle inte direkt säga att jag spelar oseriöst.. hm... men heller inte seriöst andra sidan).

Mr Jacket

Veteran
Re: Hu?

Det du skat hör till det jag menar det är iofs en annan sak nämligen DÅLIGT ROLLSPEL!
Men jag menar också att dom att dom driver med varandra, snackar om andra saker och är okoncentrerade ETC ETC!
En gång t.ex. började dom läsa en datortidning som dom tagit till vardagsrummet från mitt rum helt respektlöst!

-Jac.

Flash Back

Warrior
Av den lilla erfarenhet som jag har tror jag i alla fall att det kan vara svårt att spela helt seriöst hur länge som helst. Man behöver ta lite paus, spela lite "off" så att säga. Annars kan det nog bara bli tråkigt och snarare förstöra det seriösa spel som ändå finns där.

It's no meaning to live, if you don't feel alive.

Mr Jacket

Veteran
Men det ska inte vara oseriöst hela tiden!
Det är klart man måste flumma ut ett tag ibland om man spelat i t.ex. 3 timmar men sen borde man kunna fortsätta, ellerhur!

-Jac.

Ymir

Liten kantbaron
Tja, vi har iaf inte spelat oseriöst på ungefär ett och ett halvt år nu, och inte heller offat i någon större utsträckning under denna tidsperiod. Lycan har tom skrotat en karaktär han spelat i ett år med för att han gjort ett par grejer med den som inte passade karaktären.

- Ymir, övertygad om att han och hans posse, iaf av forumet att dömma, är fruktansvärt seriösa rollspelare

Ymir

Liten kantbaron
Vi har haft, och har, seriösa KAMPANJER. Nästan uteslutande faktiskt, tom. Iofs, vår Chronopia-kampanj är rätt oseriös, även om även den har seriösa inslag emellanåt, men så är ju Chronopia också en spelvärld som vekrligen inbjuder till någt mindre seriöst spel. :)

- Ymir, börjar få sina gamla misstankar om att han är en mer seriös rollspelare än 99% av forumanvändarna bekräftade :)

Sodivra

Champion
Tja, jag är seriös. Men inte mina spelare.. Grrr..

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Largoi

Warrior
Jag är jätte seriös kolla bara på et som alltid skrivs under mina mess, JAG ÄR SERIÖS!
Att hela tiden vara seriös gör en tråkig

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Zäta

Veteran
"- Ymir, börjar få sina gamla misstankar om att han är en mer seriös rollspelare än 99% av forumanvändarna bekräftade"

Jo, ibland drabbas man av den tanken...

/Zäta

Celofan

Veteran
*hahaha*

Tja, smaken är som baken. Nån får ta och skriva en bok i "Gott rollspelande". Men allvarligt talat, är det nån som verkligen kallar sina medspelare för vad deras rollspersoner heter? (det är det kanske iof, men jag tycker det verkar förjämra jobbigt.. inte nu så att det är fysiskt utmattande, men personligen skulle jag bli rätt irriterad över ett vad som för mig känns som rätt konstlat förfarande). Men jag kan föreställa mig om att det kan vara jobbigt som spelledare att ha spelarna jiddrande om annat än det man försöker få dom till ' :o'

Så sant som det är sagt.
Chronopia är ett VÄLDIGT oseriöst rollspel, men ändå kul ibland.
EON är ett mycket seriöst rollspel, men ändå kul ibland./images/icons/smile.gif
Vi spelar bara seriösa äventyr/kampanjer i EON, men i Chronopia blev det Väldigt oseriöst (sno kejsarens skägg och dyl)

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Rosen

Myrmidon
Re: *hahaha*

<I>är det nån som verkligen kallar sina medspelare för vad deras rollspersoner heter?</I>

Det gör jag jämt.
Det är ändå <I>rätt</I> mycket enklare än att försöka hålla sig koncentrerad och seriös hela tiden - som jag inte är säker på om det är önskvärt heller; bättre att folk håller humöret uppe och skärper till sig när det gäller, än att man ska sitta och tråkpiska dem hela kvällen igenom.

--
Åke

Vindhand

Myrmidon
Värre än så

I det längsta visste jag inte vad en av mina "In Nomine"-spelare hette i verkliga livet. Trots en del socialt umgänge utanför spelet. Jag fick fråga medspelarna innan det blev alltför pinsamt...

Efter ett halvårs spelande tillsammans borde man ju kunna folks namn /images/icons/wink.gif