chrull;n120181 said:
Motivera gärna de andra också!
Så här tänkte jag:
- The Idea from Space - jag gillar (och tycker att det är ovantligt) att settingen lägger sig mitt emellan vanilla och totally whack samt att storyn går att läsa på två plan - precis som det är skrivet eller en kamp mellan kropp och sinne. Jag har rätt många invändningar mot äventyret också men jag delar Åsas åsikt i Fenix: att premissen är fantastisk, men jag vill ge högre betyg dårå.
- The Metamorphica. Kombinationen köttig (läs: många utfall) men ändå lätt att använda och _nischad_. Den gör en sak extremt bra. Många böcker täcker ett bredare område: en stad, en dunge osv.
- R&PL. Oöverträffat snygg. Presentationen är fantastisk, från papperskvalitet till layout.
- Petty Gods. Lite samma som The Metamorphica. Kombinationen nischad produkt, stort innehåll och att materialet är redigerat och layoutat. Många produkter har en eller två av dessa egenskaper, få alla tre.
- ASE. Klarar att leverera weird setting utan bli pratig eller ta till "monstret är en stor kuk" (allt för ofta i alla fall, ha ha). Texten känns genomarbetad och så även innehållet som har få "filler rooms". Detta upplever jag som ovanligt.
Värt att notera är att jag anser att "monstret är en stor kuk" är weird (typ) men inte nyskapande, då det är ett så vanligt grepp.
Som ni ser bygger mycket på att jag tycker att less is more vad gäller text. Är man av EON-ge-mig-mer-text-det-skapar-stämning-skolan kan man nog ta mina rekommendationer med en skottkärra salt.