Nekromanti När öppnas luckorna?

The_Gorger

Hero
Jag inser alltmer att jag sitta och vänta på en ny lucka mitt i natten inte är något att ... ok, jag krånglade in mig i den meningen, men poängen är: när öppnas luckorna? Inte 00.01 iaf. Är det så att Yasse kör lite myssnack i vrållådan innan han öpnnar på morgonen (som jag missat), eller är öppnas de bara på en slumpmässlig tidpunkt under dygnet?

/Gorger

The_Gorger

Hero
Aha, 00.01 Etiopisk tid

Kommer inte exakt ihåg när, men i Etiopien bytar de inte dygn kl 24.00, utan slipper konstig problem om "skall vi ses imorgon" osv genom att ha kl 00.00 ngn gång strax innan man vaknar. Gör dock att man inte fattar när allt annat är på dagen :p

Krille

Super Moderator
"Jag inser alltmer att jag sitta och vänta på en ny lucka mitt i natten inte är något att ... ok, jag krånglade in mig i den meningen, men poängen är: när öppnas luckorna? Inte 00.01 iaf."

Näpp. Tanken är nämligen att klapparna i kalendern ska vara det första man öppnar när man går upp på morgonen, inte det sista man gör innan man går och lägger sig.

Vilket är en mysig och julig tanke.

thark

Hero
Näpp. Tanken är nämligen att klapparna i kalendern ska vara det första man öppnar när man går upp på morgonen, inte det sista man gör innan man går och lägger sig.
...det beror på hur länge man är vaken.

*host*

seinet

Swashbuckler
Fast och andra sidan fanns inte lucka nummer tre tillgänglig när jag vaknade igår vid 8-tiden, dålig stil, jag som ville kolla in den igår :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Har varit i Ronneby och lirat vattenpolomatcher hela helgen