Nekromanti När bör man låta en tråd vila i frid?

MrG

Swashbuckler
Tja frågan finns i ämnesraden, nu när jag inte hinner kolla in forumet så ofta kom tanken, hur gamla trådar ska man ens tänka sig att väcka till liv... och hur aktiva är folk?

När jag hade tid kändes det som om man inte kollade in nån gång i vecka, dog trådar innan man hann svar :gremtongue:

-Gunnar (nytt jobb stal mesta av tiden...)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vettefan.

Den enda trådnekromanti jag egentligen pysslar med är att jag brukar dra liv i de som handlar om mina egna alster ibland, för att inte sulla ner hela forumet varenda gång jag kommer på en ny idé. Problemet med det förfarandet är att forumiter inte tycks vara intresserade av att svara i så gamla trådar, så vi får se hur jag gör i framtiden.

Rickard

Urverk speldesign
Nekromantisera mera

För mig får de gärna vara hur gamla som helst, även om jag tror att chansen att få svar blir mindre ju större tråden är. Du får komma ihåg att de flesta antagligen endast ser de tio senaste aktiva trådarna på en sida. När en tråd trillat av till sida två så är det nekromanti som gäller.

/Han som nog tror att folk är trötta på trådar som är stora

Johan K

Gammal & dryg
Tjaa, för min del så känns de trådar som är mer än 1 månad gammla gansak döda & därför kansek inte behöver återuppliivas.. men allt är relaltivt, så att säga. Finns de trådar som säkert kan vara på G att öppnas upp igen. Dock är det lite synd at de inte plopar upp länst fram i förumet, utan de ligger kvar. Så det blir lite knöligt att bläddra sig fram till den tråd som man har återupplivat.

PAX

Jordisk Äventyrare
För min egen del så är det lathet som spelar stor roll. Och jag tror latheten genomsyrar forumet för övrigt. Att spinna vidare i en gammal tråd är inte spännande. I stället för att söka på forumet efter trådar som behandlar:
"Musik i rollspel (Rollspel)"
"Initiativ" (Regelmakarforumet)
"Sämsta tabbararna i mitt liv. Här är ditt liv/mitt liv..." (Off Topic)

... så skriver vi nya inlägg som exempelvis:
"Musik till fantasy? öhhh!" Ska det vara Bach eller Death By Life-metal? (Svaras dock vanligen med - "Se Krilles FMRLDPRF-databas") (Rollspel)
"Vi rullar tärningar för Initiativ (får det heta det numera?) Hur gör ni?" (Regelmakarforumet)
"Jag sköt mig i foten med min Kalachnikov - men bara lite, så det svider i stortån just nu. He he he...." (Off Topic)

Säg mig! Säg mig! Ska det vara så här! Ska det vara så här...?

Även denna tråd kommer upprepas framöver...

Lindenius

Swashbuckler
Du glömde…

Tråden

Om forumiterna vore trädgårdsredskap/porrfilmsskådisar/en tv-kanal/x vad skulle de vara då.

Varpå hela forumet glatt skriver

Krille skulle vara Idol-Ola
Nightowl skulle vara Robinson-Emma
Rising skulle vara Naken-Janne

//erik. ont i halsen

Flurtis

Hero
Började undra

Tänk jag som undrade ifall du fortfarande var i livet. Var ju år och dar sedan man läste nått från dig. Kul att du lever i alla fall :gremgrin:

//Flurtis

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag brukar alltid ställa mig följande fråga:

Är det jag har att säga så pass intressant att jag tror att det kommer att ge upphov till en lång ny disskution? Om svaret är ja, så skulle jag fråga mig om det tillför något att ha den disskutionen i den gamla tråden, eller om man ska starta en ny tråd och länka till den gammla.

Om det du har att säga mest är "din egen poäng" på saker och ting, så kanske man ska bestäma sig för att man är lite sent ute och strunta i det...

MrG

Swashbuckler
Re: Började undra

Tänk jag som undrade ifall du fortfarande var i livet. Var ju år och dar sedan man läste nått från dig. Kul att du lever i alla fall
Japp; lever... har gift mig (vilket slukar massa fritid) och bytt till ett jobb där jag inte har tid att kolla in forum... saknar forumet dock...

-Gunnar