Rickard
Urverk speldesign
Jag såg trailern till kommande avsnittet av Carnivàle, som jag trodde handlade om en väldigt sjukt cirkussällskap. Fast trailern var mer som Pestens tid, där det var en kamp mellan gott och ont för att rädda världen från apokapypsen. Det fick mig att tänka lite på hur jag hade lagt upp en kampanj för ett cirkussällskap. Jag hade anpassat mig efter detta och hållit kampanjkonceptet runt just ett cirkussällskap. Om jag utgår enbart från mig själv, så är det väldigt lätt att låsa sig vid en tanke genom att anpassa kampanjkonceptet till rollpersonerna eller anpassa rollpersonerna efter kampanjkonceptet.
Har ni planerat eller spelat en kampanj där konceptet sedan helt har ändrats tvärt? Berätta din historia.
/Han som kan säga att bonnflickor och -söner kan utvecklas till vad som helst, så det ska helst vara ett redan givet kampanjkoncept "vi är möss" som helt plötsligt byter karaktär "vi är alla människor"
Har ni planerat eller spelat en kampanj där konceptet sedan helt har ändrats tvärt? Berätta din historia.
/Han som kan säga att bonnflickor och -söner kan utvecklas till vad som helst, så det ska helst vara ett redan givet kampanjkoncept "vi är möss" som helt plötsligt byter karaktär "vi är alla människor"