Nekromanti när kommer boken om misslorna?

Krille

Super Moderator
Re: När den är klar

"väldans bra svar"

Jupp. Det är 100% korrekt och dessutom 100% certifierat av Neogames.

Jag brukar tjata rätt ofta om det, men den information som vi kan ge ifrån oss angående modulsläpp står på Neogames releaseplan. Information däröver om modulsläpp är antingen hemlig, ren lögn, uppåt väggarna fel eller helt enkelt okänd, och kan i vilket fall som helst ändras utan föregående varning.

Phelan

Hero
Re: När den är klar [NT]

Stämmer det att Neogames funderar på att låta Tina Nordström ta över projektet? :gremgrin:

Mvh / Phelan

Helmgast
Långt fram...

Det är vår guru Krille som skall (iofs håller han kanske på redan) skriva Misslemodulen. Då Neogames har missat releasedatum till den grad så att konsumenterna blivit irriterade, undviker man att sätta ett datum på moduler som skall komma efter minst ett år.

Detta är vad jag har hört: Krille tänker inte skriva nåt mer till Eon efter 'Drakar' och 'Misslor'. Drakar har länge haft releasedatumet 'kommer troligtvis ut iår', vilket inte Misslor har haft. Detta tolkar jag som att Drakar ska komma innan Misslor. Alltså - releaseinfo om Misslor dyker troligtvis inte upp förrän Drakar har kommit ut. Hav därför tålamod.

www.neogames.se/eon_rel.htm står det att Missleboken ska innehålla endast 16 sidor. Detta låter för mig helt onödigt att trycka så tunna böcker, då fyra sidor ska gå åt till introbild, förord, medverkande-personer-lista, och index. Krille har dessutom nämnt att den inte blir så tunn om han får bestämma. Och med tanke på att Vandöda svällt från planerade 48 till 80, Riddaren från 64 till 96 och Sjöfarare från 80 till 96 så är det inte omöjligt att vi får se en Misslebok på 32 eller tom 48 sidor. Detta får framtiden utvisa (eller egentligen Krille och CJS).

Så, vad ska/kan Neogames ge ut innan Misslor?
Sjöfarare & Pirater, Atlasbox, Mundanas folk, Monsterböcker, Vapenmästaren, Andemodul, Cirefalier, nya rollformulär, ny SL-skärm, Diamantäpplet osv.

Då Misslor inte verkar vara särskilt prioriterat av varken Neogames (se ovan) eller Krille (som satsar på sitt egna Västmark, och sen kanske Drakar) så tar det sin lilla tid för misslemodulen att komma.

Lägg därtill att M&M troligtvis ska ersättas och att Alver snart tar slut så får vi väl se hur det blir. Dessutom så planeras en modul om Demoner, en om Jargiska Kejsardömet och så Krigsherren; och Sylfens vrede är ju en äventyrssvit.

Slutligen: Det tar sin tid.