Nekromanti När spelar ni?????

AnVili

Warrior
Jag har en fråga som alltid............ :gremwink:

Vilka dagar och tider brukar ni spela?

lijat

Swordsman
oftast lördagar mella 12 och 6 då det blir enklast med mat och resor då

AnVili

Warrior
Vi brukar köra lördag kl. 16:00 till 06:00 på söndagen :gremcrazy:

ÄR vi normala? :gremtongue:

Ymir

Liten kantbaron
Re: När spelar ni?

Den Stora kampanjen som involverar en lumpare spelas oftast på fredagkvällar, lördagkvällar ibland. Den andra kampanjen spelas närhelst vi får lust, men tendenser kan ju skönjas. Vi träffas rätt sent, kommer igång ännu senare (vå måste ju äta och snacka först) och håller på tills begreppet 'sent' inte längre gör sammanhanget rättvisa. När solen börjar gå upp över nejden och vi fortfarande sitter och spelar är nog 'tidigt' ett bättre ord.

- Ymir, har för kul för att sluta

jorik

Veteran
Defineringen normal stämmer inte in på särskilt många rollspelare.
Vi brukar spela antingen fredag kväll - lördag morgon, eller lördag kväll - söndag morgon, eller när alla är lediga.

Silvervarg

Warrior
Min grupp spelar nästan varje dag... utom när någon inte kan eller vi inte lust. Minns när vi var ännu nyare på Eon (spelat snart ett år) och kunde sitta och spela 7 timmar i sträk utan paus... hur vi orkade har jag fortfarande inte kommit fram till men vi hade väll extremt kul :gremlaugh:

Minimoni

Homelander
sju timmar är väl inget...

Min grupp har spelat i snart tio år och våra rollspels pass blir bara längre och längre. På fredagar och lördagar blir passen ungefärligen 12 timmar. Det ska dock tilläggas att det sker en paus för intagande av födoämnen.

Tzimisce

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tråden flyttas.

Tråden passar bättre i det allmänna rollspelsforumet och således så flyttar jag den dit.

/Naug, modererar

Balderk

Swashbuckler
Vi spelar endast kvällstid till att börja med. Vi har lite olika hopsättningar av gruppen men i kampanjen där lumpare ingår så är det oftast fredag eller lördag kväll. Det beror på när lumparna får åka hem (åker de hem på fredag så är de hemma runt 22, då orkar inte dom spela och itne vi börja spela). När inte de är med så spelas det ofta Torsdagkvällar och ibland andra veckodagar. Även en del Fredags och Lördags kvällar, beroende på när folk kan och så. Söndagar har vi bara spelat på ett fåtal gånger. Tiderna då: Vardagar: ca 20.00-23.00 helgdagar: 20.00-24 eller 01.00 Jag tycker dessa pass är ganska så lagom faktiskt. Särskilt med tanke på att ingen av oss har flyttat hemifrån ännu (De äldsta, lumparna och en till, slutade gymnasiet i våras och av de andra går fyra i trean på gymnasiet och tre i tvåan... det ska dock sägas att alla dessa spelare aldrig spelar tillsammans, som mest är vi sju spelare dock).

/Balderk, gör som vanligt utvikningar åt andra håll

Johan K

Gammal & dryg
Vardagar

Förd et mesta så spelas det på vardagar & då ca från klockan 18:00 - 23:00...
Tyvärr så blir det inte så mycket på helger, som jag vill, pga att de som jag spelar med har flickvänner...

Warduke

Warrior
Förr i tiden:

På lovdagar mellan 12-13 på dagen och 01-03.
På fredagar mellan 19 och 01-03.
På lördagar mellan 13 och 01-03.

Nuförtiden:
På fredagar mellan 19 och 00.
På lördagar ibland 13-00, oftast 19-00.
Ibland på lov/semesterdagar.

Kaigon

Helmgast
I princip en gång per vecka och då oftast på fredagar från 16.00 till senare (varierar i allmänhet mellan 23 och 02). Lördagar har i stort sett samma tider, men vi kanske börjar runt 14.00 istället.
Närvaron varierar dock kraftig, jag och två andra kan "alltid" medan de andra kanske missar vart tredje pass.

Lindenius

Swashbuckler
Nu ska vi se.

Jag brukar försöka spela mellan 1 till 2 gånger per vecka. Tisdagar och/eller torsdagar mellan 18 och 24 ungefär.

Eftersom jag har barn och familj är det dock mycket annat som skall klaffa också. :gremtongue:

//erik. spelar söndagar från 19 till 24 ibland också.

Lindenius

Swashbuckler
Hur spelar ni?

På lovdagar mellan 12-13 på dagen och 01-03.

Kors i krösamoset! :gremtongue:
Varför spelar ni en timme mellan 12 och 13 och har sedan ett tolv timmars uppehåll till klockan ett på natten för att spela två timmar då? Är det inte bättre ni spelar mellan 12 på dagen och 3 på natten. :gremwink:

//erik. är pylimarisk

Warduke

Warrior
Hjärnsläpp

Jag hoppas alla vet vad jag menar och har överssende för när oss äldre i rollspelsgemet får problem med våra windowsminnen.