Nekromanti När tänker ni "vem bryr sig?"

Rising

Vila i frid
Här på OT-forumet ställs en hel del frågor av get-to-know-you-karaktär: Har du skägg, har du glasögon, vad gillar du för mat, vad gillar du för drinkar, vad har ni för husdjur, vad har ni i er ert medicinskåp, vad prenumererar ni på för tidningar, vad har ni vid olika tillfällen stoppat upp i era arslen, vad lyssnar ni på för musik, vad har ni för autografer, osv...

Jag tar för givet att de flesta av er kommer svara på alla sådana här frågor även i framtiden, men ni som inte gör det, vilka sådana här frågor är det som ni inte kommer svara på?

---

För mig är det:

1. Frågor där jag inte kan ge något intressant svar. Typ, kan jag bara svara "ja" eller "nej" så skiter jag i det.
2. Frågor där jag kommer ge samma svar som en massa andra personer.
3. Frågor som de flesta redan svarat på. Att vara sen i en sådan här fråga är som att gå omkring i Bermudashorts idag, typ.
4. Frågor som man antingen förväntas svara något prestigefullt på, eller där mitt uppriktiga svar skulle vara prestigefullt. Det är typ det töntigaste jag vet med människor som söker vara prestigefulla.

och förhoppningsvis i framtiden:

5. Frågor som det inte krävs något av en att svara på. Frågan "vad har ni gjort för hjältedåd?" var bra - den kunde jag inte svara på för att jag helt enkelt är en skitstövel. Vissa frågor kan däremot alla svara på. Liksom "vad är din favvobok?" De tror jag att jag ska låta bli framöver.

Storuggla

Champion
"vilka sådana här frågor är det som ni inte kommer svara på?"

Den.

Storuggla, sug på den du

walium

Ganska töntig, faktiskt
1. Väldigt personliga frågor skulle jag inte svara på.
2. Frågor som jag redan besvarat sisådär tusen gånger tidigare och som vem som helst kan finna svaren på om de bara orkar söka.
3. Frågor som handlar om ämnen som jag känner att jag inte är tillräckligt insatt i undviker jag ofta att besvara.

Frågor och funderingar om skägg däremot gör jag mitt bästa för att besvara och uppmuntra till. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Jag svarar inte när...

1. ...jag skiter i vad de andra skriver i tråden.
2. ...det är politik.
3. ...jag inte kan skämta eller skriva något vitsigt.
4. ...jag känner att jag inte kan tillföra något eller berätta något ovanligt.

/Han som kan säga precis likadant om resten utav forumet

Magnum_UBBT

Warrior
Jag brukar läsa det mesta på formet men svarar väldigt sällan. (se reggatdatum kontra antal xp)

Oftast svarar jag inte för att..

1, andra har svarat liknade som jag täkte skriva.
2, Jag finner ämnet ointressant (vad har du i ditt kylskåp tex)
3, jag har inget att tillföra.
4, jag tänkte skriva ett inlägg men blev abruten av annat och sen hamnar man på nummer 1 igen. (se ovan)
5, det jag tänkte tillföra behandlar inte själva ämnet och är då mest bara "raggande av XP" eller intetsägade "OT" kommentarer. Sånt känns bara krystat.
6, Jag orkar inte. ("vem bryr sig")

Så ligger det till.

/Magnum size

Basenanji

Postd20modernist
Nog bryr jag mig alltid, men...

Hm.

Jag tänker ofta, just på OT-forumet, att jag ska skriva ironiska svar. Just därför att det känns roligare att driva lite med frågeställaren när frågan känns så där löjligt banal. Typ "Vad är det äckligaste du ätit?". Samtidigt är de lite charmiga så jag hoppas verkligen att andra forumiter vågar vara ironiska när JAG lyckas ställa de där idiotfrågorna.

Men jag undviker framförallt trådar som:

...handlar om vapen (alternativt är vapenfetischistiska). Jag tycker att det är så otroligt rollspelsnörrdigt att jag kvävs i mina egna spyor.
...är för invecklade eller innebär att man tvingas tokanalysera någon modifikation i tretton led. Sådant känns onödigt och lite som slöseri med tid.
...handlar om någonting väldigt speciellt- som en komplex världsmodifikation med otroligt många detaljer. Ok, nu är jag en trist konservativ ortodox spindelkonung men ändå- när det blir för experimentellt pallar jag inte. Mest nog för att det känns som att alla de där spjutspetsidéerna ändå aldrig kommer bli verklighet. De existerar för sin egen skull, liksom.
Det är säkert bra, i slutändan kommer de där teoretiska diskussionerna leda fram till något som kan vara av praktisk nytta, men jag antar att 98% är idéer som aldrig får se ett spelbord med levande spelare.

Innan jag blir steglad av wrnu-eliten vill jag påminna om att det handlar om mina åsikter och framförallt vilka trådar jag undviker. Sedan kan jag inte låta bli ibland att lägga näsan i blöt och sabba. Vilket är dåligt av mig och alltså fodrar en ursäkt. Förlåt.

---

Sedan gillar jag nog att lägga mig i, rent generellt.
Det uppfattas ofta som att jag tror mig veta bäst, eller att jag *fnys* är fåfäng. Vilket är irriterande som bara faen.
För grejjen är att jag aldrig skulle mena mig ha mera rätt än någon annan- däremot tycker jag att det är viktigt att man gör sin röst och åsikt hörd.

Inte minst när man hyser en åsikt som skiljer sig från mängden. Det är säkert jobbigt att läsa något som man inte vill läsa eller som man är förberedd på, men jag tror att det blir både roligare och ger mer om vi diskuterar bredare.

Av någon anledning har jag fått för mig att just rollspelare har en tendens att vilja sluta sig kring vissa favorit-sanningar. Typ "Rälsning är kass!" (nuförtiden har den där devisen bytts ut mot "Rälsning kan vara bra ibland!", vilket jag gillar bättre, men som å andra uttalas med samma uteslutande tonfall som den första).
När jag tycker mig ha nosat upp något sådant, kan jag bara inte låta bli att tjafsa med. Ibland är jag rädd att jag hyser ett liitet, litet troll någonstans mellan högernjuren och tolvfingertarmen. :gremwink:

/Basenanji

G

Guest

Guest
Vet ej, skulle gissa på att om tråden inte är död eller att jag skulle få svar om jag skrev :p (det känns så iallafall) undermedvetet dock isåfall.