Nekromanti När väljer ni rustning/vapen?

Chad

Veteran
Man får beväpning och rustning av arketyper, men de är inte specificerade. Jag undrar när folk brukar välja de specifika vapen och rustningarna när ni skapar era karaktärer, precis i samband med valet av arketyp, eller närmre slutet?
Själv har jag nog alltid väntat tills slutet, för då har alla slag på händelsetabellerna blivit uppklarade. Är det normen? Hur gör ni?

Mundo

Myrmidon
När SL skickar en spjutbeväpnad vakt på mig.
Då börjar jag snabbt snegla ned i boken och säga "Ja, men jag har ju dubbel ringbrynja ju... *host host*"

Mundo

Myrmidon
Skämt å sido, jag tar alltid rustning/vapen/generall utrustning sist, just för att man kanske slår fram "episk super-svärd +2" och då är det lite tråkigt om man tog ett vanligt svärd också... Man kunde ju tagit en pilgåge eller nåt istället.

jensofsweden

Stjärnmagiker
Tar alltid all utrustning sist (så gott som det går iaf) då jag fått lite mer feeling för vad min karaktär är för en filur

Rhodryn

Hero
Samma... mer eller mindre.

I grunden så har jag ju ändå en viss ide om vilka vapen och rustningar jag skulle vilja ha på en karaktär, och den iden kan göra att jag försöker lite bygga min karaktär runt/mot det vapen och/eller rustnings iden. Men jag väntar ändå till slutet med att skaffa det mesta av vapen och rustningar. Det är bara de vapen och rustningar som man automatiskt får oavsätt som jag skriver upp direkt.

Sen så klart så kan ju mitt val av vapen och rustning totalt förändras på vägen av karaktärsskapandet... där ett visst slag på en tabel kan totalt ändra min grundtanke med karaktärens vapen/rustnings användande.