Nekromanti NärCon?

Genesis

Ni dés ni maître
Så det är tydligen NärCon i helgen. Alltså Örebro. Jag har aldrig varit där, eftersom det aldrig har haft något vidare rollspelsrykte (och jag är inte så inne på cosplay och LAN och brädspel och animevisning).

Å andra sidan, så kommer Pilze att gå på NärCon och sova över hos mig. Dessutom kommer min lägenhet vara svår att tillbringa jättemycket tid i eftersom den ligger granne med festivalområdet till Putte i Parken, som arrangeras samtidigt som NärCon.

Så jag kanske eventuellt dyker upp. Fast de har tydligen begränsat med biljetter och man måste vara där tidigt eller nå't, så det är ju inte helt säkert. Så de två frågorna är såklart:

1) Kommer det att finnas några forumiter på NärCon 2009?
2) Finns det en snöbolls chans i helvetet att få till något vettigt (=indie-)rollspel?

Pilzefrau

hon/henne
Jag hade mest tänkt spela brädspel och hänga med animefolket, men jag är självklart på lite indierollspel också om det skulle bli av.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
När Närcon startade upp försökte jag under två år arrangera saker där - intresset visade sig vara väldigt icke-existerande. Det här var dock för många, långa år sen. Precis då Riotminds övertagit licensen. Sen dess har jag inte varit så intresserad. I år sa de att de skulle satsa på rollspel så jag tänkte försöka bidra med något eftersom det vore rätt trevligt med att gå på konvent så pass nära ens eget hem för en gångs skull. Resultatet? Jag fick inte ens ett svar från de ansvariga. :gremfrown:

Jag hade inte tänkt gå för jag tyckte det var extremt dålig service att inte ens svara (och för att jag tänkte spara en del pengar också), men jag kan nog dra mig dit om jag hunnit bli frisk och är då gärna på att bli frälst av något "indie" (=Forge :gremwink: )-rollspel. Konvent är ju en tid att pröva på nya saker och efter att bara arrangerat saker utan attspela de senaste åren kan det bli en rätt soft upplevelse. :gremsmile: