Rangertheman
Myrmidon
Har de några rollspelsarrangemang?Vem mer än jag och @RasmusL är här?
Tack då vet jag. Mest intresserad utifrån ett Alexandria-perspektiv, men rollspel nämns egentligen inte alls på NärCons websida.De har en TTRPG meetup, men har inte sett något annat rollspelsrelaterat i programmet.
Det blev inte ens en in-och-ut, bara ut... Det fanns inte en parkering att hitta på ens en gång hyfsat rimligt avstånd så jag bad en kompis plocka upp min order i stället. Men hoppas ni som är där har riktigt roligt!Ja kanske det! Jag slår en pling om det blir mer än in-och-ut!
TFT?Representerar WRNU genom att komma tre i TFT-turneringen! Represent!!!
VI gjorde det ett år med Pilzefrau och några mer, blev superlyckat, så gört! Finns även en del drop-in rollspel och grejer representerat i år!Man kanske skulle dra ihop lite nördar och arra rollspelsrum nästa år. Hm...
Team Fight Tactics Två tredjeplatser blev det i två olika turneringar, Au-Sol buffarna är för starka för mig...TFT?
Jag minns det som … tja, jag kände ingen större lust att komma tillbaka och arra på NärCon igen. Ganska dåligt tryck, men det kan ju ändras om man kör det varje år. Men framförallt var klientelet lite för mycket ”fjortonåringar i cosplay som vill spela Pokémon” för mig. Hade helt enkelt inte så kul när jag spelade med dem. Men det är såklart toppen om andra vill arra!VI gjorde det ett år med Pilzefrau och några mer, blev superlyckat, så gört! Finns även en del drop-in rollspel och grejer representerat i år!
Jag har ju aldrig varit på NärCon, så jag vet inte. Men jag vet att venndiagrammet mellan Rollspelare och cosplay / anime-folk överlappade en del på min tid, så det känns ju inte omöjligt att det gör det än idag.Jag minns det som … tja, jag kände ingen större lust att komma tillbaka och arra på NärCon igen. Ganska dåligt tryck, men det kan ju ändras om man kör det varje år. Men framförallt var klientelet lite för mycket ”fjortonåringar i cosplay som vill spela Pokémon” för mig. Hade helt enkelt inte så kul när jag spelade med dem. Men det är såklart toppen om andra vill arra!
Det gör det nog. Det var bara alltför stort gap mellan vad jag tycker är kul i rollspel och vad de tyckte var kul, på ett sätt jag inte upplevt på andra konvent. Men jag kan ju bara haft otur.Jag har ju aldrig varit på NärCon, så jag vet inte. Men jag vet att venndiagrammet mellan Rollspelare och cosplay / anime-folk överlappade en del på min tid, så det känns ju inte omöjligt att det gör det än idag.