Nekromanti Nästa gangnam style?

Chryckan

Swordsman
Som title säger... <object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jofNR_WkoCE"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/jofNR_WkoCE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

!Paxen

Swashbuckler
Jo, det är redan det om man ska tro på delningarna på t.ex. G+, FB och yt.

Genesis

Ni dés ni maître
Den har en bit kvar. 20 miljoner tittar. Gangnam style ligger på 1,7 miljarder. Men man kan ju hoppas.

EDIT: Fast den är ju på engelska, vilket automatiskt tar bort större delen av coolhetsfaktorn. Så i min bok är Gangnam Style betydligt bättre.

!Paxen

Swashbuckler
Genesis said:
Den har en bit kvar. 20 miljoner tittar. Gangnam style ligger på 1,7 miljarder. Men man kan ju hoppas.

EDIT: Fast den är ju på engelska, vilket automatiskt tar bort större delen av coolhetsfaktorn. Så i min bok är Gangnam Style betydligt bättre.
Gangnam Style fick inte 1,7 miljarder views på bara 1 månad. Så, ska vi vänta i ett år för att se om den är "Nästa" Gangnam Style?

Genesis

Ni dés ni maître
!Paxen said:
Gangnam Style fick inte 1,7 miljarder views på bara 1 månad. Så, ska vi vänta i ett år för att se om den är "Nästa" Gangnam Style?
Ja.

Chryckan

Swordsman
Genesis said:

Sant, hade de kört den på norska så hade vi redan haft 1.7 miljader tittar.

Arfert

Facit
Knappast, den är inte i närheten så bra och cool som Gangnam Style. Som låt var den rätt trist. Gangnam Style däremot är en självklar hit.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att det är lite konstigt, det här med "nästa X". Att man liksom räknar med att det ska vara något som är ungefär likadant som blir nästa stora hit.

Påminner mig lite om när det spekulerades som mest om vad "nästa Twilight" skulle bli. Jag såg nån påstå att "I am Number Four" skulle bli "nästa Twilight" till exempel. Konstiga teorier om att man nu skulle liksom beta av en övernaturlighet efter en annan, i ungefär samma anda som Twilight.

Vilket såklart inte stämmer. Vad var grejen "innan Gangnam Style"? Jag vet inte, men det var nog inget som liknade Gangnam Style iaf. Och jag tror inte att det blir en "nästa Gangnam Style" heller; jag tror det blir något helt annat.

Krille

Super Moderator
Precis. "Nästa X" är samma sak som "X-dödare", och ett stort tecken på att man sitter fast i gamla dogmer. Och tillhör man dem som försöker utveckla "nästa X" eller "X-dödaren" så har man nästan automagiskt förlorat, just för att man sitter fast i de gamla dogmerna.

Möjligen kan man vinna genom att X straffar ut sig själv. Möjligen.

Robban

Hero
Nä, men den fick ca. 3 miljoner nya hits per dag. Den fick 163 miljoner nya views (Star Wars Episode IV: A New Hope hade samma biljettförsäljning *totalt*, vilket är varför siffran är intressant) på *tre veckor*.

Jag ställer mig tvivlande till om den här videon kommer upp i 100 miljoner, at that.

Eksem

Champion
I det här fallet tolkade jag "Nästa Gagnam Style" som "Nästa internationella runaway-hit på YouTube", och sådana har det ju funnits förr även om Gagnam Style är störst hittils (?)

Och jag tror inte den här videon får så stort genomslag, men jag tycker den har potential att bli såpass stor att "alla" i mina kretsar kommer att ha sett den.

Och hur fan låter en räv egentligen?

Chryckan

Swordsman
Arfert said:
Knappast, den är inte i närheten så bra och cool som Gangnam Style. Som låt var den rätt trist. Gangnam Style däremot är en självklar hit.
Tänkte samma sak faktiskt efre jag la upp inlägget så jag kollade igenom Gangam Style.
Saningen är att den låten är ganska banal och generisk. Typ som vilket humoristisk one hit wonder som helst. Typ Las Ketchup.

Vad som är brilliant är videon. Tror därför att Gangam Style knappast skulle blivit någon hit om den inte hade slagit igenom visuellt på youtube utan på en plats eller medium där enbart låten räknades.

Arfert

Facit
Jag menade att räv-låten var trist musikaliskt. Tappar tempo, dålig refräng. G-style däremot har bättre kommersiell hit-känsla. Med en super-hook.

Minimoni

Homelander
Vet inte som den slår lika hårt som gangnam, men jävligt cool är den :)

Älskar den här låten samt videon! Jag blir glad av den på ett sätt som jag inte blev eller blir av gangnam.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det hoppas jag verkligen inte. Gangnam style var ändå en munter låt. Den här får mig mest att höja på ögonbrynen. Jag vet inte. Kanske är det att jag vet hur en räv låter, eller att jag helt enkelt förstår vad det är han sjunger.