Nekromanti Nästa månad kommer gnomboken! :D

Storuggla

Champion
Ja! Nästa månad kommer rodukten ni alla längtat efter från Mongoose Publishing, The Quintessential Gnome! 128 sidor med gnomish goodness.

The Quintessential Gnome offers any player choosing the gnome race a host of alternatives for the growth and development of their characters. This supplement, written by Alejandro Melchor (EA Constructs, Quintessential Elf) grants gnome characters a host of new feats, spells, tricks and much more, giving players a wide range of new options in their games. With enhanced rules for gnomish technology, illusions and magic, as well as new sub-races and a detailed treatment on burrows, the gnome race is enhanced and expanded to truly shine and stand tall.
Är det bara jag som blir glad? :gremgrin:

Storuggla, tomtekraft

chrull

Stockholm Kartell
Gnomer i alla länder, förenen eder!
Stoppa förtrycket av tomtarna!

Fram för mer gnomteknologi, gnomkultur och gnomiska diktaturer!

... eh?

nåja. ni fattar vad jag menar. Teh gn0mez will r0xx0rz!

chrull - glad

Quan'talis

Swashbuckler
the gnome race is enhanced and expanded to truly shine and stand tall.
Så... gnomerna blir självlysande jättar. Det var ju en ... originell tolkning... :gremcrazy:

Nåja, jag bryr mig inte så mycket om diverse tilläggsböcker själv, men om man gillar sådant är den säkert bra. Och gnomerna förtjänar ju lite mer uppmärksamhet.

JPS

Storuggla

Champion
Chrull, din avatar...

... du ser allt lite gnomisk ut. Goggels, skägg... humm...

Storuggla, det är en komplemang, jag lovar!

chrull

Stockholm Kartell
Re: Chrull, din avatar...

Det är ju det jag menar :gremlaugh:

Cybergnome's my middle name :gremshocked:

chrull - finns det gnomes i shadowrun?

Storuggla

Champion
Raser i Shadowrun

"chrull - finns det gnomes i shadowrun?"

Det finns dvärgar, alver, troll, orcher. Inga gnomer. Tyvärr. Hade det funnits gnomer så hade jag aldrig spelat något annat. Nu får jag nöja mig med en whiskypimplande alvisk privatdeckare på dekis.

Storuggla, För Gnomer i Tiden

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Dragonlance pajade gnomerna för mig …

När jag hör ordet »gnom« tänker jag automatiskt på de skitjobbiga pellejönsarna till trädgårdstomtar som bebor Mt. Nevermind.

Det är lite samma sak som att jag efter att ha upptäckt att ett visst halstablettsmärke faktiskt hette »Fis-herman's Friend« endast med mycken möda kan förmå min hjärna att begripa att det borde vara »Fisher-man's Friend«.

I en DL-novell i Dragon Magazine flyttade en ofantlig röd drake in i Mt Nevermind och grillade gnomer på löpande band. I alla fall ett tag. Sedan blev de små pajasarna alltför irriterande, t.o.m. för draken som tvingades flytta därifrån (eller dog, eller nåt – jag minns inte så noga).

Först blev jag glad och upprymd av novellen (ha! där fick de små uppfinnarjockarna!). Sedan blev jag dyster och nedstämd (när det stod smärtsamt klart att de tjattrande mini-McGyvrarna inte skulle bli utrotade när allt kom omkring).

Sådär ja! Lite motvikt till all gnomfetischism i den här tråden.

Staffan

Myrmidon
Re: Dragonlance pajade gnomerna för mig …

Jag är inte heller något större fan av tinkergnomes. När det går så långt att gamla TSR ser sig nödda att påpeka att de allvarliga och smådeppiga gnomerna man stöter på i Night Below (stor fet kampanj till 2nd ed) minsann *inte* är några meckargnomer så har de fått alldeles för stor plats i medelspelarens huvud. Jag skyller på Weis och Hickman (alltid lätt att skylla på dem :gremsmile: ).

Nä, det enda bra som kommit från dessa ämlans meckargnomer är Giant Space Hamsters, och dessa var ju inte ens i Dragonlance...

Balderk

Swashbuckler
Jag vet att mjin lillebrorsa (Mondrin) kommer att bli glad för denna nyhet! Kommer att berättas så fort jag träffar honom i morgon.

Jag själv tycker nyheten var riktigt festlig! Vad finns det mer för produkter i samma serie?

/Balderk

Mondrin

Veteran

Heh jo drangonlancegnomerna kanske är lite överdrivna, även om det inte är något fel på mini McGyvers! (Han är ju faktiskt den absolut häftigaste karaktären i en icke tecknad tv-serie)

Sen så är det väl så att tinkergnome-uppfinningar aldrig fungerar? Det är ju inte särskilt kul..

Men jag skulle se upp med att öppet motsätta dig gnomernas herravälde.. det är lätt hänt att det kommer ett gäng med luvförsedda små krabater med gafflar som gnäller:
"Beware! Your kneecaps are at me mercy!"

Rosen

Myrmidon

de skitjobbiga pellejönsarna till trädgårdstomtar som bebor Mt. Nevermind.

...som jag aldrig kan se utan att tänka på tomtens verkstad på julafton...

Min bild av gnomer är för evigt färgad av en scen från WFRP; karaktärerna sitter och degar på ett värdshus när ett gycklarsällskap kommer förbi ute på gatan. In genom dörren hoppar en gnome som ska göra reklam för dem, ställer sig på händer och hjular tvärs genom skänkstugan.
RP: "Kolla, en hjultomte!"

--
Åke