Nekromanti Nästa modul?

nexussix

Warrior
Det vore väl trevligt om det kom en modul som behandlade miljöer, äventyrsskapande och kampanjskapande innan det kommer ytterligare en "action"-modul med fler och tyngre vapen? Offensiv är ju så välgjord och fullmatad med vapen så det borde räcka för ett tag. Jag saknar i alla fall mer info om Neotechvärlden, exempelvis hur ser det ut i Nordamerika, sydamerika, afrika, i omloppsbana, i cyberrymden?

Action är kul och alla som vill fokusera på det får självklart göra det. Men för Neotechs skull är det nog bra med lite mer balans mellan moduler som är inriktade på miljöer, stämningar och rollspelande å ena sidan och actionbetonade moduler å andra sida. Eller? Se bara på det klassiska spelet Mutant, när det gjordes om till det extremt actioninriktade Mutant Chronicles så gick det helt i diket och spelet lades ner (tillsammans med hela Äventyrsspel).

Carl Johan Ström

Swordsman
Euro & Ultra

Först kommer Neotech Euro, en komplett kampanjsetting anpassad för Neotech 2.

Därefter kommer Neotech Ultra med massor med spelhjälpmedel för Spelledaren.

"Tunga vapen" kommer att dröja, det är visserligen ganska kul, men i praktiken mindre användbart i rollspel...

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

chrull

Stockholm Kartell
Re: Euro & Ultra

men kan ni inte ge oss lite raketgevär i ultra? :D

bara nått.. så man vet vad man har att gå på..

men se till att spotta ut de där modulerna nu.. så alla blir nöjda och glada

chrull - hur ska man annars ta ut en helikopter?

Lucifer

Veteran

Varför ska dom ge dig raketgevär?
Skadan behöver du knapast ha. Skjuter du på en helikopter med raketgevär så går den sönder. Skjuter du på en människa med ett raketgevär går han sönder.

nexussix

Warrior

Men problemet är ju om man sjuter med raketgevär på en bepansrad helikopter av typ Mil MI- 38 Hind IV!

Nej,, jag bara skojar, jag håller med föregående talare, det är ytterst sällan tunga vapen är berättigade, kanske som finalgrej i ett äventyr. Eller spelar alla "military style"?

chrull

Stockholm Kartell

men om man skjuter 15 meter bakom någon? eller om man skjuter i ett hus? .. hur mycket går sönder då?

chrull

Emil

Hero
Mutant Chronicles [OT]

Eller? Se bara på det klassiska spelet Mutant, när det gjordes om till det extremt actioninriktade Mutant Chronicles så gick det helt i diket och spelet lades ner (tillsammans med hela Äventyrsspel).

Det där där stämmer ju faktiskt inte. Mutant Chronicles kan inte ha varit annat än lycka - det gavs ju regelböcker i två versioner, 1 spelledarskärm, 5 böcker om korporationerna, 1 bok om Brödraskapet, 2 böcker om Mörka Legioner och 3 äventyr. Det är väldigt mycket för ett spel som inte säljer...

Nä, Mutant Chronicles lades inte direkt ner, utan det gavs inte ut några fler moduler eftersom det fanns information om allting. Istället byggdes spelet vidare som figurspelet Warzone.

Anledningen till att Äventyrsspel kursade var att Moderbolaget gjorde det. Jag kan inte tänka mig att figurspelsavdelningen bidrog till konkursen. Snarare var Warzone under sina glansställen större än Warhammer 40k i många länder.

/Emil

nexussix

Warrior
Re: Mutant Chronicles [OT]

O.k du har rätt. Kommersiellt sett verkar det ha varit en framgång, och figurspelet kanske till och med var riktigt kul. Men det blev inte mycket till rollspel kvar, enligt mig i alla fall. Tycker man stora vapen är kul så är väl figurspel ett bra alternativ, bara krig utan störande handling mellan slagen. Däremot hoppas jag att Neotech inte utvecklas åt samma håll (vilket jag i och för sig inte tror).

Riddaren

Swashbuckler

Om inte jag missat allt så jobbar ju också Paradox Entertainment fortfarande med Warzone, fast då i riktning mot dataspel.

Riddaren

Emil

Hero

O.k du har rätt. Kommersiellt sett verkar det ha varit en framgång, och figurspelet kanske till och med var riktigt kul. Men det blev inte mycket till rollspel kvar, enligt mig i alla fall. Tycker man stora vapen är kul så är väl figurspel ett bra alternativ, bara krig utan störande handling mellan slagen. Däremot hoppas jag att Neotech inte utvecklas åt samma håll (vilket jag i och för sig inte tror).

Jag anser att världen i MC är en av de bästa som någonsin skrivits till ett rollspel. Den är härligt på nåt vis, speciellt i en version som den beskrivs i Warzone 2.

Jag tycker inte det är så extremt mycket vapen, även om spelet fokuserar mycket på människans inneboende ondska. Jag har spelet MC en hel del och då har det nästan aldrig handlat om krig utan om deckaräventyr där den mörka symmetrin funnits som en extra krydda som drar i alla trådar.

/Emil

Emil

Hero

Om inte jag missat allt så jobbar ju också Paradox Entertainment fortfarande med Warzone, fast då i riktning mot dataspel.

Jo, de gjorde åtminstone det senaste gången jag var inne på deras webbsida.

Dessutom håller Excelsior Entertainment http://www.excelsior.cc/ på att vidareutveckla Warzone som figurspel.

/Emil