Nekromanti Nästa recensionstråd

God45

#PrayersForBahakan
Jag är nästan färdig med att recensera alla officiella äventyr till Mutant. Så nu kommer frågan, vad ska jag göra i nästa tråd?

Det finns lite lösa tankar. Som att recensera alla de gamla Stjärnornas krig äventyren eller alla Marvel Faserip äventyren. De är retro, jag har tillgång till allihop och jag har inte läst dem. Jag skulle kunna recensera alla World of Darkness äventyren, men är folk så nostalgiska för dem egentligen? Dessutom har jag läst många av dem redan. Det där danska arkivet med scenarion finns och 200-word rpg challenge har ju sina arkiv... Men jag vet inte.

Vilket rollspel tycker du jag ska recensera alla äventyren till? Jag tänker fortsätta med att bara recensera äventyr för jag tycker det är roligast och mest givande personligen.

Khan

Kondottiär
Jag tycker du ska brassa på med riots DoD, eller Stjärnornas Krig från Ä-spel. WoD har jag aldrig spelat ett enda officiellt äventyr till, även om jag är flera. Skulle i och för sig vara skoj att veta vad du tycker om Fear to Tread, kampanjen till Demon: the Fallen.

God45

#PrayersForBahakan
Khan;n316353 said:
Jag tycker du ska brassa på med riots DoD, eller Stjärnornas Krig från Ä-spel. WoD har jag aldrig spelat ett enda officiellt äventyr till, även om jag är flera. Skulle i och för sig vara skoj att veta vad du tycker om Fear to Tread, kampanjen till Demon: the Fallen.
Snabb recension av Fear to Tread! Som jag spellede första scenariot från förra året.

Första scenariot med skolan infiltrerad av en kult dedikerade till en Earthbound är väldigt bra! Det är en riktigt kul utredning med många små klurigheter utan att det blir för svårt. Det bankar hårt på de humanistiska och existentiella teman som finns i Demon även om “think of the children!” blev min grupps hånfulla stridsrop.

Det andra scenariot är ok. Jaga lite demonjägare och så… Men här avslöjas problemet med kampanjen. Varken jag, någon spelare eller någon spelarkaraktär ger a single fuck om L.A.! Jag vet att de gjorde en stadsbok och alltihop men herregud, det var för att de hade problem att skriva utanför Vampire mallen. Du kan inte ha en stadsbok till Demon! Och du kan inte ha ett så här smalt fokus heller. I Demon är du på jakt efter Gud, Satan och ditt eget öde! Du ska inte fucka runt med sådant här. Ditt ex har varit ute ur helvetet i 2000 år och har blivit CTHULHU! Fixa det! Din gamla chef försöker samla ihop nog med kärnvapen för att blåsa ett hål in i himlen! FIXA DET! Konceptet medveten tanke håller på att metafysiskt förstöra verkligheten och bara du kan ordna saker så det inte blir som slutet på Neon Genesis Evangelion! Jag vill inte göra Vampire skit, I have stuff to do, man!

Sedan rälsar scenario tre gruppen in i en no win situation där du kan dö eller svära trohet till en Earthbound och sedan säger boken “Men gör vad du vill”.

2 av 5. Om vi bara pratar start scenario är det 3 av 5.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Du vet nog redan vad jag kommer svara. Danmark är svårslagna på oneshots och här finns ett helt bibliotek fullt... Det är klart du skall riva av alexandria.dk´s 1000 äventyr :)

Något som är lite mer jobb, men som vore kul är om du kunde få tag på årets Gothcon-scenarion och recensera dem...

Bifur

Veteran
Henke;n316380 said:
Något som är lite mer jobb,
Mer jobb än 1000 äventyr?

Jag röstar för Star Wars D6 annars, som ren nostalgitripp (+att det fortfarande finns en att lära sig från dem).

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Bifur;n316389 said:
Mer jobb än 1000 äventyr?

Jag röstar för Star Wars D6 annars, som ren nostalgitripp (+att det fortfarande finns en att lära sig från dem).
Hahaha ok jag var nog trött när jag skrev. Vad jag menade är att tillgängligheten till dessa 1000 äventyr är total, medan det krävs ett visst förarbete (och vilja från arrangörerna) när det gäller att samla ihop årets Gothcon-scenarion. Kan förresten berätta att jag i förväg haft nöjet att läsa (och ge feedback på) fem av årets scenarion (givetvis inte Symbaroum :) ). Ytterligare två har lovat att jag skall få tillgång till dem efter konventet, men jag behöver nog höra mig för om lov ifall jag skall skicka dem vidare...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
I mitt ganla spel Höstdimma följde det med två äventyr. Jag skulle bli glad av att få läsa recensioner på dem. Knysta så skickar jag recensionsex.

(På tal om skriva spel vs äventyr så var det otaktiskt att stoppa båda äventyren i grundboken. Jag borde ha släppt den separat i stället så att spelet hade haft "support". ;-) )

God45

#PrayersForBahakan
wilper;n316406 said:
I mitt ganla spel Höstdimma följde det med två äventyr. Jag skulle bli glad av att få läsa recensioner på dem. Knysta så skickar jag recensionsex.

(På tal om skriva spel vs äventyr så var det otaktiskt att stoppa båda äventyren i grundboken. Jag borde ha släppt den separat i stället så att spelet hade haft "support". ;-) )
Jag recenserar gärna dem! :D Skicka ett recensions ex bara :)

Vimes

Sillkung
Jag tycker du ska recensera Rollspel.nus användare!

zonk

muterad
Bifur;n316389 said:
Star Wars D6 hade varit kul att läsa om!

Mundo

Myrmidon
God45;n316367 said:
Sedan rälsar scenario tre gruppen in i en no win situation där du kan dö eller svära trohet till en Earthbound och sedan säger boken “Men gör vad du vill”.
Tio av tio design.