Vad jag förstår är vill ni själva skriva områdesmoduler och det har jag intet emot, både Vastus Magnus och Abysson verkar helintressanta. Men om jag får önska skulle jag vilja he en maffig modul om sjöfart, handel och sjöhundar.
Men några ord om innehållet och utformningen kan jag väl spåna lite om.
Vad jag skulle vilja ha med i modulen är en karta på omgivningen med utmärkta städer och övriga intressanta platser (att hitta på ortsnamn är det svåraste jag vet
). De behöver inte beskrivas alls, bara finnas med.
Fortsätt med många små äventyrsuppslag, men gärna med ett större ”äventyrsplot” att använda som centrum.
Gärna stämningsfyllda texter och spelartips, kan med fördel läggas på nätet så att spelarna kan nå dem.
När Gondica släpptes sa Anders att det skulle utspela sig i realtid, men det kom väl lite på skam när det var svårt att få något utgivet. Är detta något ni tänkt fortsätta med eller ska ni frångå det.
Angående megaplotter det är ju även en idé att lägga upp framtiden redan nu och fastställa att vissa stora händelser kommer att ske vad än äventyrarna gör. Jag har själv inga problem med det, lyckas inte RP stoppa Tublai kan ju deras konkurenter göra det och få all äran.
Annars är det väl det största problemet med moduler, har man gjort på ett vis i spelet och sedan köper en modul där mycket av detta motsägs så får man i stort sätt skriva om modulen.
/Mattias – som ska hämta bestiariet på ICA idag