Nekromanti Nå, hur säljer 3,5 reprint?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu har ju nytrycket av 3,5 funnits i handeln ett tag, och jag är nyfiken på hur det gått. Jag tyckte ju själv att det var ett jättemärkligt beslut att trycka upp böckerna på nytt, och har svårt att se vem som skulle köpa dem, men skulle blir väldigt fascinerad om det visade sig att mina mörka spådomar helt slagit fel.

SF-bokhandelns topplista för rollspel säger i dagsläget ingenting eftersom den gäller för augusti-september, men har någon hört något? Finns det några siffror från andra återförsäljare? Eller på ett mer anekdotiskt plan - är det någon här på forumet som köpt böckerna?

Om du har köpt böckerna - varför?
Om du inte gjort det - varför inte?

anth

Vetefan
Vitulv said:
Om du har köpt böckerna - varför?
Den enda jag känner som köpt böckerna är Magnus Seter - men han är ju tokig och ska allt som Wizards gett ut till DnD3/Dnd3.5. :gremsmile:

Jag har inte köpt dem för jag har kvar mina gamla 3.5-böcker och de duger fortfarande.

Eksem

Champion
Jag HAR köpt AD&D-reprintsen, men inte 3.5-reprintsen. Detta för att jag inte äger AD&D-böckerna, men är väldigt förtjust i alla former av "First edition gaming". Särskilt nyfiken har jag varit på AD&D DMG. Huuur som helst har det egentligen inte supermycket med 3.5 att göra (även om kostnaden för att skaffa AD&D-reprintsen ätit upp min D&D-budget).

Viktigare för min del är nog att OM jag skulle vilja spela 3.5 igen av någon anledning så skulle jag nog hellre bara skaffa Pathfinder; som både är "fixad" och snyggare.

Vad jag sett på SF Bok är att PHBn för 3.5 verkar vara slut iaf, men det finns DMG och MM kvar i hyllan. Har dock ingen aning om hur mycket de tog in.

Vitulv

Eksem said:
Vad jag sett på SF Bok är att PHBn för 3.5 verkar vara slut iaf, men det finns DMG och MM kvar i hyllan. Har dock ingen aning om hur mycket de tog in.
Coolt, det ger ju någon sorts indikation i vilket fall. Jag är förvånad och förbluffad, men på ett skönt sätt. Jag vill veta mer!

Vitulv

Kanske skulle svara på mina egna frågor: Jag har inte köpt 3,5-reprinten eftersom jag:

1. Spelar Pathfinder och därmed inte riktigt har något tomrum att fylla,
2. Redan har 3,5-böckerna.
3. Tycker att 1200 kr är i saftigaste laget för core rules till ett spel (Haha, vilket skitsnack, när jag tänker efter. Vem försöker jag lura? Det tycker jag ju inte alls.)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
För att jag som D&D-spelare är en definitiv 4e-snubbe. Jag gillade aldrig 3.x, åtminstone inte vid genomläsning. Kändes som för mycket krångel för mig, och passade inte riktigt vad jag ville göra kring spelbordet. 4e passade bättre, så jag har inget behov av 3.x-böcker.

Hunk

Hero
Jag har inte köpt böckerna, eftersom jag tröttnade på 3E när det begav sig och redan har böckerna. Skulle jag vilja spela 3.5 igen, så bryr jag mig inte så mycket om att ha de mest erratade böckerna. Skulle jag köpa nytt skulle det nog i så fall vara Pathfinder, eftersom det är aktivit supportat.

AD&D-böckerna köpte jag däremot, trots att jag redan hade ett ex av varje av de böckerna med de två olika omslagstyperna, så det var knappast så att jag behövde dem. Dessutom har jag bara spelat AD&D två gånger det senaste året (vilket är de enda två gångerna jag har spelat AD&D 1E by-the-book, extremt husreglat 2E har jag spelat fler gånger, men det var länge sedan). Men AD&D 1E känns mer coolt för mig än 3.5 :gremsmile:.

Arfert

Facit
Har både 3.0 och 3.5, så reprintsen känns överflödiga. Och föredrar Pathfinder.

AD&D-reprintsen är en annan sak, kanske köper dem för att inte slita på mina originalböcker..

Zimith_UBBT

Warrior
Är inte en reprint mest för de som inte har böckerna alls? För mig som har 3.0, 3.5 och Pathfinder känns en reprint ganska vitsfritt. 3.5 känns också som det var i vanlig print för inte så länge sedan, så nostalgigrejen är inte riktigt aktuell heller. Ad&d däremot, står på min lista.

Anarchclown

Swashbuckler
Har inte köpt dem. Kommer heller inte att köpa dem trotts att jag lätt skulle kunna lägga ner 1200 på ett bra spel om det krävdes.

Storuggla

Champion
Amazon.com listar Players Handbooken som nummer 14 bäst säljande i deras kategori.
Själv har jag inte ens tänkt tanken på att köpa dem, ser inte vitsen när jag har Pathfinder.

Storuggla, annat vore det med Synnibarr