Nekromanti Någon mer som kommer sitta ensam på nyårsafton?

Landrim

Warrior
I år kommer jag att vara ofrivilligt ensam på nyårsafton, någon mer här som också kommer fira in det nya året ensam som hade velat hålla mig sällskap?

olofglans

Veteran
Tyvärr. Jag hoppas du hittar någon, eller får ett fint nyår ändå.
Det finns gott om människor som väljer att koppla upp sig på MMO-spel och onlinespel under nyår. Du skulle kunna hitta sällskap där.

Landrim

Warrior
gizmo;n137256 said:
det beror ju lite på var du bor? eller menar du digitalt sällskap?
Jag tänkte främst digitalt, men visst om det finns folk i Ystadtrakten här så är ni välkomna hem till mig och spela

G

Guest

Guest
En bra skivsamling och några flaskor vin är inte dåligt sällskap.
När folk sen frågar vad du gjorde på nyår kan du med gott samvete svara "ingen aning".
EDIT: Själv tänder jag några tomtebloss med frun och grabben vid åtta, äter en köttbit vid nio och lägger mig runt elva.

Landrim

Warrior
Ja!;n137258 said:
En bra skivsamling och några flaskor vin är inte dåligt sällskap.
När folk sen frågar vad du gjorde på nyår kan du med gott samvete svara "ingen aning".
Dricker dock inte, men tack för tipset :p

Harry S

Swordsman
Landrim;n137249 said:
I år kommer jag att vara ofrivilligt ensam på nyårsafton, någon mer här som också kommer fira in det nya året ensam som hade velat hålla mig sällskap?
Nej men jag tycker att det är modigt av dig att skriva att du kommer att vara ofrivilligt ensam på nyårsafton.

Robert

Warrior
Harry S;n137305 said:
Nej men jag tycker att det är modigt av dig att skriva att du kommer att vara ofrivilligt ensam på nyårsafton.
På sätt och vis är det modigt men samtidigt borde det inte vara så. Att det sociala trycket är så stort att det blir problematiskt inte ha en fest att gå till är helt rubbat. Speciellt med tanke på det inte brukar vara så roligt, vilket det sällan blir när det förväntas vara det, och avslutas med fyrverkerier. Antagligen den till priset sett mest överskattade festaktiviteten. Handen på hjärtat det är roligare med kräfthattar för roliga hattar är alltid kul.

Jag hoppas du lyckas rådda ihop nåt spelande för det blir säkert bra mycket roligare än äta en ljummen skagen och bröla gott nytt år andra packade stolpjon vid tolvrycket.

Quasimodo

Fiskmånglare
Jag var en riktig festprisse förr i tiden med hur mycket krogkompisar som helst, men slutade dricka för några år sedan. För mig blev det till en början en sorts ofrivlligt ensamhet i att jag inte pallade eller vågade gå på midsommar- och nyårsfester. Dessutom var det förstås många "kompisar" som inte hörde av sig längre -- "ska du ut ikväll?"-sms:en tynade snabbt ut (vilket jag iofs räknat med -- många hade försvunnit redan innan jag drack sista glaset...).

En rätt jobbig period, men numera har jag fyllt livet med så mycket annat (återupptog rollspelandet, bland annat!) att jag knappt förstår hur jag hade tid eller intresse i att festa förr i tiden. :)

Vet förstås inte om din ensamhet öht är relaterad till drickande (såg faktiskt att du inte gör det först efter att jag började skriva detta...) och det är egentligen sekundärt. Ville mest visa min sympati i att vara ofrivilligt ensam under en kväll med så hög social press. Hoppas du får ihop ett spel!

P@n

Veteran
Tycker också det är starkt att säga; offriviligt ensam. Men egentligen vad gör det? Just detta nyår händer lite grejor. Annars hade jag hängt på. Hoppas ni hittar ett gäng att rollspela lite över skype.

gizmo

temporary sunshine
Jag kan säga såhär: Jag känner inte att jag har ork att ge upp en dag av min korta ledighet för nån stor social ansträngning och har därför öht inte kollat efter nån Nyårsaktivitet. Jag tänker sitta hemma, titta på film och få så mycket stickning gjort som möjligt för at komma lite vidare på ett drygt dussin halvt påbörjade projekt.
Men om det är nån forumit i Stockholmsområdet som inte har nånstans att ta vägen och inte vill vara ensam, så går det nog bra att hänga här och titta på film tillsammans med mig. Är det nån jag aldrig träffat, skick pm, så får vi först känna av awkwardness nivån lite grann. Sedan kan vi ha lådan öppen och snacka lite med Landrim också. Är ni flera och vill spela, fine. Jag kommer inte att delta i spel men kan hålla kaffeflödet igång.
Mer än så har jag inte i mig i år.

Bolongo

Herr Doktor
gizmo;n137420 said:
Jag kan säga såhär: Jag känner inte att jag har ork att ge upp en dag av min korta ledighet för nån stor social ansträngning och har därför öht inte kollat efter nån Nyårsaktivitet..
This.

A.K.A. I'm too old for this shit.

I samma anda slutade jag för länge sedan att köa för privilegiet att få köpa dyr öl. Om jag inte kan gå rakt in, går jag vidare till något annat ställe.

Mundo

Myrmidon
Blir jag, sambon och kanske en kompis. Inget avancerat till middagsbordet eller dyrt för den delen.
Snacka skit och kanske förbereda en ny Eon kampanj.

luddwig

Lawful evil
Om jag inte haft andra planer hade jag mycket väl kunnat tänka mig någon slags häng över nätet. Hoppas att ni får ihop något trevligt i alla fall.

Pendragon

Swashbuckler
Jag var inte på festhumör i år, så jag bjöd in mig till till ett par vänner som var ofrivilligt ensamma på grund av en nyskapad liten rollperson. Ser ut som vi ska pillra lite med Järn i stället för raketer och sprit.

Rhodryn

Hero
*Sitter frivilligt ensam hemma, spelar Shadowrun Hong Kong efter ha kollat på en handfull avsnitt av Jessica Jones*

Så sällan jag får chans att vara ensam hemma... så man tar ju chansen när man får den... oavsätt dag och festligheter (är inte så mycket för festligheter heller för den delen). XD