Nekromanti Någon som har en bra gåta på lager?

Mina spelare har hamnat i situationen att de måste äta askan från en ande, som är kopplad till de förändrade i Drunok, som de fördrivit efter anden tagit över en av spelarnas kropp, nu ska en av spelarna äta askan för att kunna kontakta anden för att få veta var kulten "De Förändrades Dyrkare" gömmer sig. Min tanke är att anden ska ge väldigt vaga svar samt att den exakta platsen var de befinner sig ska förmedlas i en eller flera gåtor.

Så har ni någon bra gåta på lager så dea gärna med er :)

God45

#PrayersForBahakan
Jag hade haft något i still med: What comes once in a minute, twice in a moment, but never in a thousand years? Där svaret är bokstaven M. Sedan hade ingången till kultens hemliga dungeon legat bakom bokstaven M på en stor skylt eller något.

Paal

Imaginär fantast
Jag använde denna häromveckan. Enligt samma tanke dom God45 ovan så skulle ju kultens gömställe då kunna vara bakom ett vattenfall.

Riddle- 
This old one runs forever
but never moves at all. He has not lungs nor throat
but still a mighty roaring call. What is it?

Answer - waterfall

God45

#PrayersForBahakan
Om kulten gömmer sig i grottsystemet under den gamla kvarnen:

Gåta: Vad hör allt men har inga öron och viskar men har ingen mun? Svar: Vinden.

Här är svaret på gåtan bara halva svaret, de måste fortfarande lista ut att svaret, vinden, syftar på kvarnen som ju är vinddriven.

God45

#PrayersForBahakan
Om du har en hemlig gång i eldstaden:

Gåta: I vilken stad finns aldrig några byggnader? Svar: Eldstaden

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
En gång spelledde jag mitt eget skräckspel Scriptura, och hade med en bok man kunde ställa frågor. Den körde med "ett svar för ett svar", så när man skrev en fråga i boken så fick man svara på en gåta, lyckades man så fick man svaret, ofta kryptiskt och vagt.

Jag snodde gåtorna från Johnny Hollows site, men de verkar ha designat om den sen dess (inte konstigt, det var ju typ 14 år sen). Men gåtorna finns bevarade bland annat här.